אלפי יח"ד חדשות בדרך: הסכם גג נחתם בטבריה

משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ועיריית טבריה חתמו על הסכם גג | בהשקעה תקציבית של כ-2.7 מיליארד ₪ מטעם המדינה – תגדל העיר בשנים הקרובות ב-7,400 יחידות דיור ושטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות | חלק מהתקציב יופנה לשיקום שכונות ישנות בתכניות התחדשות עירונית

בועז יוסף, זאב אלקין ואביעד פרידמן בחתימה על הסכם הגג בטבריה | צילום: דוברות עיריית טבריה

הבוקר התקיים בעיר טבריה טקס חתימת הסכם הגג לעיר במעמד שר השיכון, זאב אלקין, ראש עיריית טבריה, בועז יוסף, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט ונכבדים נוספים.

משרד הבינוי והשיכון פועל רבות במטרה לחזק את הרשויות המקומיות ברחבי הארץ.

ביוזמת משרד הבינוי והשיכון לקידום הסכם הגג בעיר טבריה, חברו כל גורמי הביצוע הממשלתיים לעבודה מתואמת, במטרה לתת מענה לצרכי הדיור הצפויים בעיר לשם הקמתן של שכונות מגורים חדשות בעיר טבריה הכוללות 7,400 יחידות דיור בקרקע מדינה לרבות שטחי מסחר ותעסוקה בהליך מואץ ומתואם עם כלל הגורמים.

בנוסף, יוקצו תקציבים להקמת מוסדות ציבור, פיתוח ושיקום תשתיות ותיקות ותשתיות-על בעיר טבריה.

פיתוח התשתיות, שטחי הציבור, הפארקים, הכבישים ועוד יזכו למימון מטעם המדינה בתקציב של כ-2.7 מיליארד ₪ . ההסכם יבטיח תהליך שיווק ובנייה מהיר שברובו יבוצע על ידי העירייה לטובת הבטחת איכות חיים גבוהה יותר לתושבי העיר.

חתימה על הסכם גג מאפשרת שיווק מהיר, אינטנסיבי ומרוכז מצד משרד הבינוי והשיכון, לצד הענקת ודאות לעיריית טבריה, כי יוקצו לרשותה כלל המשאבים הנדרשים לקידום הבנייה החדשה וקליטת התושבים החדשים. במקביל, תתחייב הרשות המקומית לייעול תהליך התכנון, צמצום הבירוקרטיה ומתן היתרי בניה בפרק זמן קצוב.

מדובר במהלך היסטורי של המשרד לקידום חתימת הסכם גג, שבמסגרתו יוענקו לראשונה לעיר טבריה, כלל המשאבים הנדרשים כדי להביא אוכלוסייה חדשה לעיר ולייצר בשורה בדמות בנייה חדשה לכל אזור הצפון.

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון אמר היום כי "ההסכם הגג החדש בעיר טבריה הוא חלום שמתגשם. למעשה, ההסכם החדש שחתמנו היום יגדיל את אוכלוסיית טבריה ב50% ויביא להשקעה של 2.7 מיליארד ש"ח בעיר, סכום חסר תקדים. מדובר על בשורה גדולה לתושבי העיר, גם  לצעירים וגם לתושבים הוותיקים, כיוון שההסכם הוא לא רק בנייה חדשה אלא גם התחדשות עירונית שתשנה את פני העיר ותהפוך שכונות וותיקות לחדשות ומודרניות.  טבריה הולכת לשנות את פניה. כשהתחלנו את התהליך, היינו נחושים והיום, החלום מתגשם, פנינת הגליל, טבריה מתחדשת, מתפתחת ומשנה את פניה".

גם ראש עיריית טבריה בפועל, בועז יוסף ציין, כי "כל מה שביקשנו במשך שנים רבות, היו הדחיפה, הסיוע הממשלתי והאמונה המלאה בטבריה שיכולה להחזיר לעצמה את הזוהר המוכר – את אותו הקסם על ים כנרת, את טבריה שטובה ראייתה, את אותה העיר שכולם רוצים לראות פורחת ומשגשגת. הסכם הגג עליו חתמנו הוא בשורה אדירה לטבריה המתחדשת. החתימות של כל אחד ואחד מאיתנו על הסכם הגג, היא אמירה ברורה וחד משמעית. היא לא עוד פיסת מקום על דף הסכם – היא פיסת היסטוריה לעיר טבריה. אני מודה לשר הבינוי והשיכון זאב אלקין, למנכ"ל משרדו אביעד פרידמן ולכל אנשי המקצוע הנפלאים, על ששמו את טבריה במרכז. הם לא רק דיברו – הם פשוט עשו למענה".

 

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "ערב ראש השנה תשפ״ג חתמנו היום בטבריה על הסכם גג היסטורי, שיביא התחלות חדשות לעיר.  אני סמוך ובטוח כי באמצעות קידום וביצוע הסכם זה, העיר תתחזק, תתפתח ותבטיח איכות חיים לתושבים הוותיקים והחדשים שיגיעו ממש בקרוב. אני מאמין כי הסכמי הגג ושיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות, הינו חלק משמעותי בהגדלת מלאי הדירות במדינה, במטרה לספק פתרונות לזוגות הצעירים, לתת מענה לביקושים העולים ולשדרג את מרכזי העיר הוותיקה".

כתיבת תגובה