אל על: כחצי שנה לאחר שהתמנה, דוד ברודט מתפטר

יו"ר אל על, דוד ברודט, הודיע במפתיע על התפטרותו – כחצי שנה לאחר מינויו וזמן קצר לאחר ששכרו אושר על ידי הדירקטוריון • בשבוע שעבר הודיעה החברה על הצטרפותו של בעל שליטה חדש בחברה, קני רוזנברג, שייתכן ומעוניין ביו"ר אחר

דוד ברודט | צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

יו"ר חברת אל על, דוד ברודט, הודיע במהלך מפתיע, לדירקטוריון החברה על התפטרותו. "הצטרפתי לאל על בגלל מצבה החמור מתוך הכרה בחשיבותה כחברת התעופה הלאומית של ישראל", כתב לדירטוריון החברה, "אל על היא נכס אסטרטגי מהותי ביותר למדינת ישראל במיוחד לנוכח העובדה שהתעבורה האווירית היא כמעט הדרך היחידה לכניסה וליציאה של נוסעים מישראל ואליה, ואל על פועלת תמיד, גם במצבים בהם חברות אחרות דוממות".

ברודט, מי שכיהן בעבר כיו"ר הבנקים לאומי ומזרחי ואף שימש מנכ"ל משרד האוצר, ציין במכתבו כי "ראיתי חובה וזכות להצטרף לאל על בשעתה הקשה, להיות שותף במאמץ האדיר להבטיח את הישרדות החברה. לא הסתרתי, ואף אמרתי, כי באתי ל'שירות מילואים'. ביני לביני קבעתי לי יעדים, ואני שמח לומר שהם הושגו בהתאמה. תקופת 'שירות המילואים' שלי באה מבחינתי לסיומה".

ברודט אף ציין במכתבו כי מלכתחילה סבר להתפטר מיד עם קבלת הסיוע מהמדינה בסך של 210 מיליון דולר, אולם לאור הלחימה בדרום, עיכב את הודעתו.

האם יש קשר לכך שאביו של אלי רוזנברג, נפתלי (קני) הגיע ארצה כעולה חדש ועתיד למנות יו"ר חדש? אין לדעת. נציין כי רק לפני כחודש אושר שכרו של ברודט בסך של מעל 50 אלף שקלים ברוטו בחודש ל-130 שעות בחודש (70% משרה).

בסופ"ש האחרון התפרסמו דוחות הרבעון הראשון של 2021, ומהם עולה כי אל על צמצמה את ההפסד שלה לכ-86 מיליון דולר לעומת 140 מיליון ברבעון המקביל ב-2020. הרווח התפעולי עמד על 117 מיליון דולר, עדיין רווח תפעולי נמוך משמעותית מבעבר.

כתיבת תגובה