אם לא יהיה שינוי: מחר – השביתה הגדולה של 'אגד'

ארגון 'תחבורה בדרך שלנו' במסר למשרדי התחבורה והאוצר: "לא למסע הסחטנות של הנהלת אגד וההסתדרות החדשה" • בהסתדרות טוענים: שרי התחבורה והאוצר יוצרים מבוי סתום

אוטובוס אגד. אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

אם לא יהיה שינוי – וכנראה שיהיה בדקה ה-90 כפי שקורה בכל איום בשביתה – חברת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל, 'אגד', תשבית החל ממחר בבוקר (ג) את מערך הקווים שלה ברחבי הארץ. זאת, לאחר שהאולטימטום שהציב יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לפתרון המשבר ב'אגד' יפקע.

לטענת ההסתדרות, הרקע למחלוקת הוא "סחבת שנוקטים שרי התחבורה והאוצר במו"מ מול הנהלת אגד על הסכם סובסידיה חדש תוך יצירת מבוי סתום המונע אפשרות לחתום על הסכם קיבוצי בחברה". יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר: "בשעה שכל ענף ההיסעים בישראל ניצב על פי התהום, המדינה ממשיכה להפקיר את האינטרס הציבורי ולצפצף לא רק על אלפי נהגי 'אגד' אלא על ציבור של מיליון וחצי נוסעים".

לדבריו, "השביתה היא לא המטרה היא האמצעי. תקופה ארוכה שההסתדרות ונהגי 'אגד' עשו את הכול על מנת להימנע מצעדים דרמטיים אך המדינה ניצלה את הזמן הזה על מנת לדחות את הבלתי נמנע". איתי חיים, יושב-ראש ארגון 'תחבורה ציבורית בדרך שלנו' אמר כי "מדהים איך בהסתדרות החדשה מאשימים את משרדי האוצר והתחבורה, במקום להפנות אצבע מאשימה לחברי מזכירות אגד, שבהתנהלותם הפיננסית הרשלנית, פגעו באלפי הנהגים וכפועל יוצא מכך, גם בנוסעים".

חיים קרא "למשרד האוצר והתחבורה לשמור על הקופה הציבורית ולא להיכנע למסע הסחטנות הנוכחי של מזכירות אגד וההסתדרות החדשה ומודים למשרד התחבורה, בהמשך לפרסומים השונים על הפעלת מערך תחבורה חלופי במקום שירות 'אגד' ביום שלישי הקרוב, בהמשך לבקשתנו".

כתיבת תגובה