אסטרטגיית יציאה: תושבי 'גני איילון' עדיין בסגר תחבורתי

מעקב 'ביזנעס' על בעיות התחבורה של שכונת אחיסמך בלוד לאחר שהתברר כי התושבים צריכים לנסוע בשלושה אוטובוסים • המצוקות עדיין לא נפתרו • והאם מסגן השר החדש תבוא הישועה?

ח"כ מקלב, נציגי ועד הדיור אחיסמך וראש העיר לוד בשכונת גני איילון | צילום: באדיבות המצלם

התחבורה בשכונת אחיסמך (גני איילון) שבלוד מסרבת לעזוב את הכותרות. לאחר שהושק קו לבני ברק והקו לאלעד הסתדר, מעלים כעת התושבים את ירושלים ומודיעין עילית על ראש שמחתם. התושבים טוענים כי לא ייתכן שהמגורים במקום יהפכו לעונש תחבורתי כבד מנשוא.

לפני כשנה פרסמנו כאן ב'ביזנעס' תחקיר מפורט על בעיות התחבורה של שכונת אחיסמך בלוד. היה זה לאחר שהתברר כי התושבים יצטרכו לנסוע בשלושה אוטובוסים. בעקבות התחקיר ופעילות ועד התושבים נכנסו לקורה ראש עיריית לוד יאיר רביבו שפעל כתף אל כתף יחד עם חברי הכנסת של ‘דגל התורה’ במטרה להקל על המתיישבים שעברו סבל רב של שנים ארוכות עד לכניסה לדירותיהם.

טרם משבר הקורונה החל לפעול קו 384 מגני איילון לבני ברק בנוסף לתחנות ב’צומת אחיסמך’ שם החלו לעצור אוטובוסים המקשרים את השכונה עם יישובים חרדיים אחרים כדוגמת קו 251 שמחבר בין העיר אלעד לרחובות ואשדוד. גם התחבורה הציבורית בתוך השכונה וממנה אל חלקיה האחרים של העיר הסתדרו על הצד היותר, זאת בנוסף לקו 174 לאלעד שכבר פועל בתוך השכונה.

אחיסמך מבקשים עזרה ואחיסמך

כעת כותבים התושבים לאורי מקלב כי לאחר שנטל את תפקיד – סגן שר התחבורה, "תפקיד המורכב ביותר בעשיה הציבורית". הם מבקשים ממנו עזרה. התושבים כותבים למקלב כי הם יודעים את הקושי בתפקיד היות ש"נושא התחבורה הינו קשה ומורכב. מערכת שבו יום יום, שעה שעה אין מי שאינו נעזר בה, פעמים לטובה ופעמים שלא".

התושבים קובלים ומתלוננים כי "פעם אוטובוס לא יוצא ופעם מדלג, יללות הילדים שנשארו בחוץ והמבוגרים שנדחסו", קורעות לב ממש. התושבים כותבים למקלב כי הוא תמיד עמד לימינם, שמע, עזר וסידר במיידית. "אף בשעות הקטנות של הלילה אנחנו מעיזים להתקשר אליך כי אין מענה בחברות התחבורה. ואף עודדת וביקשת שיתקשרו אליך כי רצונך להיות לעזר".

עיקר הבעיה של התושבים, מעבר לסבל הרגיל שעובר המגזר החרדי המסתמך ראשו ורובו על התח"צ היא התחבורה לערים החרדיות הגדולות. "בעת הזאת כאשר אנו נתונים במצור ובמצוק מאחר ורוב ככל הציבור עיקר שימושם בתחבורה ציבורית מה שהופך את הנושא לקריטי. מבקשים את עזרתך בנושא ובפרט לערים ירושלים ומודיעין עילית. ושאר ריכוזי הציבור החרדי".

דרוש תקציב נכבד

משיחה של 'ביזנעס' עם תושבי המקום עולה כי שרת התחבורה מירי רגב אמורה לבוא מחר לסיור בעיר כדי לעמוד על צורכי התחבורה בעיר. לדבריהם, ראש העיר רביבו הוציא מכתב חריף לרגב על מנת להביא לפתרון את בעיות התחבורה בעיר. השאלה כעת האם מקלב יצטרף לשרה לסיור בעיר ויבוא לעמוד על צורכי התחבורה החרדית.

אחד הפתרונות שעלו היה לשנות את מסלול קו 408 באופן שלא יתחיל מתחנה מרכזית רמלה אלא מסביבות השכונה. מבדיקת 'ביזנעס' עולה כי מדובר בקו כמעט לא פעיל. סך הכל שלוש נסיעות בין 6:00 ל-8:00 בבוקר ושלוש נסיעות חזור בין 16:30 ל-18:30 אחה"צ. בנוסף הקו לא פעיל בימי שישי ומוצאי שבתות, להפוך קו כזה לקו עם תדירות גבוהה יותר ומסלול שונה מחייב הבאת תקציב נכבד לטובת שדרוג הקו.

כאן ב'ביזנעס' נמשיך לעקוב אחרי הפתרונות. אם גם לכם יש בעיות בתחבורה הציבורית במקום מגוריכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו ל'מייל האדום' המופיע בראש העמוד משמאל ונעלה זאת על סדר היום.

כתיבת תגובה