אפקט החגים: בדואר מסכמים רבעון עם קיטון קל בהכנסות

אחרי שדירוגה הועלה מיציב לחיובי, נחשפים דו"חותיה הרבעוניים של חברת השילוח הישראלית • בעוד סך ההכנסות הרבעוני נמצא בירידה קלה, בהסתכלות כוללת לשלושת הרבעונים האחרונים היא רושמת גידול של 7.3 מיליון שקל ברווח מול הפסד אשתקד

סניף דואר | צילום: משה שי, פלאש 90

חברת דואר ישראל פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2018, לאחר אישור דירקטוריון החברה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

מהדו"חות עולה כי סך ההכנסות של החברה ברבעון השלישי של 2018 הסתכם בכ-441 מיליון שקל, מול 445 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, קיטון קל של 0.9%, הנובע מירידה במכירות, כתוצאה ממיעוט ימי עבודה בחגי תשרי.

בתשעה החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-1.353 מיליארד שקל מול 1.348 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-0.4%. בתשעת החודשים של השנה חל גידול של 34% בהכנסות מחבילות ודואר רשום מחו"ל וכתוצאה מרישום הכנסה בגין ההסכם עם אגף המכס, שקיזזו ירידה של 9% בהכנסות ממכתבים.

כחלק מההערכות לגידול המתמשך בהזמנת חבילות מחו"ל פתחה חברת דואר ישראל השנה עשרות מרכזי מסירת חבילות בשיתוף עסקים קטנים ורשתות, כך שכיום לדואר רשת סניפים, המונה מעל 1,200 נקודות מסירת חבילות, מתוכן 518 מרכזי מסירת חבילות חיצוניים, וכ-700 יחידות דואר. בתקופה הנוכחית של השנה נערכת חברת הדואר לקליטת מיליוני חבילות שהוזמנו מחו"ל בחגי הקניות הבינלאומיים, תוך תגבור מרכז הסחר המקוון במודיעין שערוך לקלוט ולמסור מעל 100 מיליון חבילות בשנה.

הרווח הנקי ברבעון עמד על 7.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-0.4 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הסתכם הרווח לסך של 45.4 מיליון שקל מול הפסד נקי של כ-2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ביולי השנה אישרה ועדת השרים לענייני הפרטה את הפרטת החברה, ומכירת 20% ממנה למשקיע אסטרטגי בארץ או בחו"ל, ובימים אלה הודיעה חברת 'מידרוג' על שינוי אופק הדירוג של דואר ישראל מיציב לחיובי.

עם פרסום הדו"חות, מסר חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, כי בדואר ישראל "ממשיכים בהובלת האסטרטגיה העסקית של החברה ומיקודה בתחומי הליבה: הסחר המקוון, בנק הדואר ותחום הקמעונאות, שיאפשרו לנו לצמוח בשנים הקרובות".

לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "ברבעון השלישי של השנה נערכנו לגידול בהזמנת חבילות מחו"ל, באמצעות המשך השקעות במרכז הסחר המקוון, פתיחת מרכזי מסירת חבילות נוספים, רכישת ציוד ומיכשור טכנולוגי, שיסייעו במיון ומסירת החבילות ועוד".

כתיבת תגובה