אראל מרגלית מקים מאיץ עסקי למיזמי פודטק בקריית שמונה

המייזם שמוקם בשיתוף 8200, עריית קריית שמונה ומשרד הכלכלה, נחנך בטקס בהשתתפות שר הכלכלה אלי כהן שאמר שמשרדו יקצה 110 מיליון שח בשנה הקרובה למיזמי פודטק בקריית שמונה ובגליל העליון

שר הבריאות ליצמן ואראל מרגלית בכנס הפודטק בגליל

באירוע להשקת קהילת החדשנות במזון שנערך בקריית שמונה , בהשתתפות כ 60 חברות המזון הגדולות בישראל, ועשרות סטארטאפים בתחומי הפדוטק, הכריזו היזם, יו"ר jvp אראל מרגלית , יחד עם משרד הכלכלה, מעו"ף ועמותת 8200 על הקמת מאיץ עסקי, ראשון מסוגו בקריית שמונה ובגליל העליון ובכך למעשה יהפוך למאיץ הצפוני ביותר בישראל. המיזמים הנבחרים יקבלו השקעה של מיליוני שקלים.

המאיץ ישמש פלטפורמה ליזמים מהגליל משלב הרעיון ועד שלב פיתוח והקמת הסטארטאפ. בלי הצורך לעבור למרכז. 6 המיזמים שיבחרו יזכו לליווי מקצועי כולל שירותים עסקיים , משפטיים , שיווקים וחיבור ישיר למשקיעים מהארץ ומהעולם.

נחום איצקוביץ מנהל רשות ההשקעות במשרד הכלכלה הציג בפני 64 חברות המזון הגדולות בישראל את התמריצים המוצעים לחברות פודטק שיעברו לגליל והדגיש כי "מיזמי פודטק יקבלו עדיפות על פני קטגוריות אחרות בכל הקשור לתמריצים ויהנו מההטבה הייחודית של סבסוד משכורות עובדים בהיקף 35% עד שכר של 30,000 שח. עוד הוסיף איצקוביץ כי חברות אשר ירצו להקים מרכזי חדשנות ופיתוח בגליל יהנו מהטבות חסרות תקדים ביניהם: הפחתת מס חברות מ 23 אחוז עד 6 אחוז בלבד, קרקע חינם, מענק בגובה 30 אחוז השקעה במבנה וציוד יצרני, סבסוד 90 אחוז מעלויות פיתוח, 60 אחוז השתתפות בתכנית להטמעת תהליכי מו"פ וחדשנות טכנולוגית ועוד.

סה"כ מדובר בהיקף של 400 מיליון שח המוקצים לתמריצים יעודיים עבור חברות פודטק ומזון שיעברו לגליל העליון."המודל של באר שבע הוכיח עצמו ומשך חברות רב לאומיות, אותו דבר יכול לקרות כאן בגליל." הדגיש.

הכנס חלק מיוזמה של משרד הכלכלה, אראל מרגלית וראשי הרשויות בגליל להפיכת האזור למוקד חדשנות בינלאומי בתחום הפודטק, נועד לחשוף את חברות המזון לתמריצים הרבים וההטבות היחודיים המוצעים כעת לחברות מזון אשר יקדמו חדשנות ופיתוחי מזון חדשים.

ראש עיריית קריית שמונה ציין כי "כל החברות ואנשי תעשיית המזון המובילים בארץ שהגיעו אלינו לקריית שמונה והחלטות הממשלה שהשגנו לאחרונה בעמל רב, יוצרות מפנה היסטורי עבור העיר קריית שמונה ועבור הכלכלה הישראלית. אני שמח שעברנו ממחאה ליוזמה. העובדה שנציגי 64 חברות מגיעים לעיר מתוך הזדמנות עיקית ולא מתוך הזדהות עם כאב או כדי לתרום – מעידים על המהפך שעברה העיר קריית שמונה. החיבור בינינו לבין המגזר הפרטי-עסקי הוא חיבור מנצח ובעתיד כולם ירגישו זאת".

שר הבריאות יעקב ליצמן בירך על היוזמה והדגיש כי כי רפורמת סימון המוצרים מהווה הזדמנות לתעשיית המזון לקפוץ מדרגה ולהוביל את המגמה העולמית. ליצמן הדגיש כי משרד הבריאות רואה בתחום הפודטק אפשרות לשיתוף פעולה במלחמה מול המזון המזיק ויפעל לקדם רגולציה שתקדם את מוצרי הפודטק למדפים.

במהלך הכנס הוצג האקוסיסטם הייחודי שנבנה בגליל סביב תחומי הפודטק והאגרוטק יחד עם ראשי הרשיות של קריית שמונה וגליל עליון, המכללה האקדמית תל חי ומכון המחקר מיגל. לפי היוזמים המטרה היא הקמת מרכזי מחקר ופיתוח ותעשייה מתקדמת של חברות המזון החקלאות והבריאות הגדולות וזאת על רקע החלטות הממשלה המקצות ליוזמה מאות מיליוני שקלים.

קטגוריית הפודטק הוא תחום חדש וחם בעולם ההייטק המחבר בין חקלאות חכמה, פיתוחי מזון וחדשנות. שוק המגלגל 11 טריליון דולר בשנה ומהווה למעשה שילוב של ביוטכנולוגיה, מחקר רפואי, ניתוח DATA וחדשנות בתחום המזון. רק בישראל קיימים למעלה מ-313 סטארטאפים בתחום הפודטק, פעילות תאגידית של 253 חברות ו14 מוסדות אקדמאיים המתמחים בתחומי המזון, החדשנות והחקלאות.

העניין הרב בתחום הפודטק משך לקריית שמונה גם נציגים מ 18 שגרירויות, ביניהם שגרירי שוויץ, הולנד, דנמרק ושבדיה ונספחים כלכליים של בריטניה, ארגנטינה, איטליה, אוסטריה ואפילו קאטלוניה, ו-אקוודור.

אראל מרגלית אמר בכנס כי יזם בגליל כבר לא צריך לעבור לתל אביב. המאיץ, שאנו פותחים כאן יחד עם האקוסיסטם שנבנה כאן מייצר מרחב אידאלי לסטארטרפים ורשת קשרים בינלאומית וחיבור למשקיעים , בדיוק כמו בתל אביב. אנו שמחים שעמותת 8200 כאן, ומביאה אתה ניסיון רב והצלחות מוכחות.

"החיבור בין אתגרים עולמיים, החקלאות והחדשנות הישראלית מייצרים קטגורייה חדשה בהייטק העולמי", טוען אראל מרגלית המקדם בשיתוף שר הכלכלה יוזמה להפיכת הגליל העליון למוקד חדשנות עולמי בתחום האגרו-פוד טק, "התפקיד שלנו יהיה לחבר את כל השחקנים , האקדמיה, החברות הרב לאומיות והיזמים תחת פלטפורמה אחת לקדם שיתופי פעולה במטרה להפוך את ישראל והגליל העליון למוקד חדשנות עולמי בתחום המזון".

כתיבת תגובה