ארוגני הירוקים נגד בנייה לציבור החרדי

הפעם על המוקד: העיר אלעד והנימוק: הבניה ביער קולה תהרוס את "המסדרון האקולוגי". עיריית אלעד: "התכנון מתבצע תוך התחשבות מלאה בסביבה"

פעלו בחסות הסכמי העירייה. השטח המקורי המיועד לבניה באלעד | צילום: דוברות עיריית אלעד

הירוקים מתנגדים להרחבת אלעד: במסגרת הבניה העתידית באלעד מתכוונת העיריה לבנות בניינים על השטח של יער קולה, אבל ארגוני הירוקים החלו לעורר מהומה בניסון לתקוע את התוכניות לפני שאלו מגיעות לוותמ"ל.

משה פרלמוטר מהחברה להגנת הטבע טוען בתוקף, "פיתוח השטחים שאותם מבקשת העיר לספח יגרום לחורבן ולהרס מוחלט של המסדרון האקולוגי ושל היער".ומי שתומך בו הוא ד"ר מליחי מרט"ג, אקולוג מחוז מרכז ברט"ג, שאומר בראיון לעמיר בן דוד בידיעות אחרונות: "התוכנית כבר נפסלה פעם בגלל חשיבות השטחים שמסביב לעיר. הצענו פתרונות אחרים, על בסיס שטחים הקרובים לכביש 6, שאינם מחייבים הרס המסדרון האקולוגי וכריתת יערות, והם צריכים להישקל ולהיבחן ברצינות".

מצד שני עיריית אלעד זוכה לגיבוי מלא קק"ל שתומכת בבנייה ביער קולה: "השטחים הסובבים את היישוב מתוחזקים על ידי קק"ל כחלק מתרומתה למדינה ואינם בבעלותה. עד היום פעלה קק"ל בשיתוף פעולה עם אלעד, תוך התחשבות בצורכי התרחבותה. צרכים עתידיים של אלעד ייבחנו בשבועות הקרובים".

מעיריית אלעד נמסר: "יש מצוקת דיור חריפה במגזר החרדי. אין לעירייה הרשאה לתכנון שכונות מגורים והיא עושה זאת בשיתוף עם ועדות התכנון הארציות. בניגוד ל־2012, התכנון מתבצע הפעם תוך התחשבות מלאה בסביבה. כמו כן ניתן דגש לשמירה על המסדרון האקולוגי".

תגובה אחת ל: "ארוגני הירוקים נגד בנייה לציבור החרדי"

  1. כרגיל הירוקים מעדיפים את יישוב הארץ על ידי ג'וקים ולא על ידי בני אדם
    עם זה יש הלכות בשולחן ערוך לתת לעיר נוף ואויר

כתיבת תגובה