ארץ האפשרויות ה'בלתי מוגבלות': מוגבלים כלכלית לא יוכלו להגר

כסף הולך לכסף: הגירה לארה"ב תחייב הוכחת אמידות ויכולת כלכלית • חוקי הגירה חדשים ימנעו 'גרין קארד' מאנשים העלולים לרצות להגר כדי לקבל סובסידיות ממשלתיות • הדמוקרטים מוחים בתוקף אולם החוקים יחולו כבר בקרוב

כמה יעלה להגר לניו יורק | צילום: אהרון קרון, פלאש 90

ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות סוגרת שערים בפני מהגרים שאינם יכולים לדאוג לעצמם. כך עולה מתוך שורה ארוכה של חוקים חדשים בתחום ההגירה. החוקים קובעים שבקשת 'גרין קארד' עלולה להידחות, במידה ומגיש הבקשה הוא בעל השכלה נמוכה, מה שעלול להשפיע על מרבית החרדים, או עם הכנסה נמוכה.

כמו כן יידחו בקשות של מהגרים שהשתמשו במדינותיהן בהטבות רווחה, רפואה, סיוע בדיור או שוברי מזון, מאחר ויתכן מאוד שהם יגישו בקשה דומה גם בארה"ב ובכך יפלו לנטל על המדינה.

החוקים החדשים שממשל טראמפ חשף וייכנסו לתוקף ב-15.10, מיועדים להילחם ישירות מול מבקשי 'גרין קארד' מכל העולם, הרואים בארה"ב מקור טוב לעשות כסף ויקטינו באופן משמעותי את כמות המהגרים המבקשים להיכנס לתחומי ארה"ב באופן חוקי.

מנהל שירותי האזרחות וההגירה של ארה"ב, קן קוצ'ינלי, אמר בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן כי "החוקים החדשים יעודדו הסתמכות עצמית וסיפוק עצמי של הצרכים, עבור אלו שמבקשים להיכנס או להישאר בתחומי ארה"ב".

בהמשך נשאל קוצ'ינלי האם החוקים החדשים לא פוגעים באופן מכוון בבעלי הכנסה נמוכה או השכלה נמוכה. בתגובה אמר, "אנו בהחלט מצפים מאנשים בעלי כל סוג של הכנסה להיות מסוגלים לעמוד על רגליהם באופן עצמאי. לכן, אם אנשים אינם מסוגלים להיות עצמאיים, הגורם השלילי הזה, הולך לפעול נגדם בצורה משמעותית בהחלטה האם לאפשר להם להיות תושבי קבע בארה"ב".

החוקים החדשים עוררו פולמוס גדול בארה"ב והמתנגדים הפנו את מבטם אל הפואמה החקוקה על פסל החירות, המזמינה לארה"ב את "היגעים והעניים, האומללים, וחסרי הבית. ההמונים הכמהים לנשום כבני חורין".

קוצ'ינלי טען, כי המילים מתייחסות לאלו "המסוגלים לעמוד על שתי רגליהם מבלי שיהפכו לנטל". או אל אנשים המגיעים מאירופה. כצפוי, תשובותיו עוררו סערה בתקשורת האמריקאית כשהדמוקרטים ותומכי הגירה, טוענים כי המדיניות החדשה מפלה מהגרים ממדינות עניות באמריקה הדרומית ובאפריקה.

 

מנתונים שפורסמו עולה כי כמחצית ממבקשי ה'גרין קארד', יקבלו תשובה שלילית בעקבות החוקים החדשים.

הבחירות לנשיאות ארה"ב שיערכו בשנה הבאה, יעסקו ככל הנראה בנושא המהגרים ביתר שאת ודונלד טראמפ מתכוון לרכב עליו כל הדרך לקדנציה השנייה שלו. טראמפ משתמש בנושא ההגירה כדי לעודד את הפטריוטיות האמריקאית בקרב ההמון, מול ההתייפייפות של הדמוקרטים.

באחד מהראיונות הרבים שהעניק קוצ'ינלי בנושא ההגירה, הוא נשאל על המלים "הבו לי את בניך היגעים, העניים", המופיעות כאמור על פסח החירות האמריקאי, שהופיע בחלומם של מהגרים רבים בדורות האחרונים. על כך השיב קוצ'ינלי בחדות כי "הן בהחלט כן. הבו לי את בניך היגעים, העניים המסוגלים לעמוד על שתי רגליהם מבלי שיהפכו לנטל ציבורי".

כתיבת תגובה