'אשבל' זכתה במכרז לסבסוד קמח ללא גלוטן לחולי צליאק

אחרי עלייה של מאות אחוזים במחיריהם – משרד הבריאות ישוב לסבסד את הקמחים ללא גלוטן | לאחר מספר חודשים ותהליך מכרזי , זכתה חברת 'אשבל' במכרז לסבסוד קמח ללא גלוטן שיזם משרד הבריאות עבור חולי צליאק

שקי קמח. אילוסטרציה | צילום: Thair ALhassany, פלאש 90

בשורה לחולי הצליאק: חודשים רבים של מחסור בשוק בקמחים ללא גלוטן יבואו בימים אלו לסיומם עם תוף הליך מכרזי של משרד הבריאות לסבסוד קמח ללא גלוטן עבור חולי צליאק.

בחודשים האחרונים עלו מחירי קמחים אלו במאות אחוזים והגיעו עד לשלושים שקלים לק"ג, זאת, לאחר שמשרד הבריאות יצא במכרז לסבסוד קמח איכותי לחולי צליאק, שנדרשים לתזונה נטולת גלוטן – במטרה להפסיק את הסבסוד שניתן עד כה לקמח ללא גלוטן המכיל סוכרים והינו בעל ערך תזונתי נמוך.

בחודשים אלו עלו מחירי הקמחים במאות אחוזים, ומאות פניות זרמו אל לשכת ח"כ אורי מקלב וח"כ יעקב אשר על המחסור החמור וחוסר היכולת לצרוך מזון בסיסי לחולי הצליאק. שני חברי הכנסת פנו אל מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש, שפעל לזרז את התהליך.

"כיום 1-1.5 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מצליאק ונדרשים לתזונה מיוחדת נטולת גלוטן, אולם המחיר של מוצרי מזון בסיסיים אלו גבוה פי 5-3 ממחירם של מוצרים מקבילים המכילים גלוטן", הסביר מקלב במכתבו למנכ"ל משרד הבריאות.

אמש הודיע מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש לחברי הכנסת כי הליך המכרז הסתיים וזכתה בו חברת אשבל, בנוסף הודיע מנכ"ל משרד הבריאות לח"כ מקלב כי משרדו שינה את יחס הסבסוד כך שניתן יהיה לסבסד כמויות גדולות יותר של קמחים אלו – כדי למנוע מחסור בשוק.

כתיבת תגובה