באיזו חברה תטוסו? מדד חברות התעופה מתפרסם

מסד נתוני הטיסה של AirHelp מדרג מועדי המראה ונחיתה עד 15 דקות מהזמן שצוין בכרטיס הטיסה • במהלך 2018, הגיעה 'קטאר איירלינס' לציון משוקלל של 8.23 ואחריה 'אמריקן איירליינס' במקום השני • מדד איכות השירות נבחן בשיתוף עם 'אטסט' נסקרו כ-40,000 נוסעים במעל 40 מדינות • כך תבחרו את המטוס הנוח ביותר, ואת הדיילים השירותיים ביותר

במקום השני. טיסה של אמריקן איירליינס | צילום: מארק הרקין, ויקיפדיה

אתר AirHelp שמסייע למיליוני נוסעים ברחבי העולם לקבל את זכויותיהם בחברות התעופה השונות מפרסם את סקר מדד השירות לשנת 2018.

במקום הראשון ניצבת חברה שסביר להניח שמעולם לא נסעתם בה ולא נראה שתבחרו לטוס בה בעתיד הקרוב. מדובר בחברת 'קטאר איירליינס', שקיבלה את הציון המשוקלל 8.23 מתוך 10. הציון מורכב מדייקנות ועמידה בזמנים 8.4, איכות השירות: 8.5 ונוהל הטיפול בתלונות: 7.8.

במקום השני ממוקמות חברת 'אמריקן איירליינס' ו'אייר מקסיקו' עם ציון משוקלל של 8.07 כאשר חברת 'אמריקן איירליינס' מקבלת בנוהל טיפול בתלונות 8.8. נקודה אחת יותר מאשר חברת 'קטאר איירליינס' מהמקום הראשון.

מדי שנה, משיק אתר AirHelp דירוג עולמי של חברות התעופה המפורסמות ביותר בעולם. השנה בדק ודרג אתר 72 מחברות התעופה בעולם. בחירת חברות תעופה מבוססת על הפופולריים ביותר.

הציון נבנה בעזרת מסד נתוני הטיסה של AirHelp. המדורגים במקום כמעט הכי אמין ומדויק בעולם. כך הם אוספים את הנתונים הסטטיסטיים לגבי נקודות יציאה ונקודות כניסה עבור טיסות של כל חברת תעופה.

במהלך הסקירה בודקים באתר את כל הטיסות שיוצאות עד 15 דקות מזמן היציאה שצוין, או הטיסות שמגיעות בתוך 15 דקות מזמן ההגעה שצוין.

הסקר בחן את כל הטיסות שבין התאריכים 1 בינואר – 31 בדצמבר 2018, ובאתר מסבירים כי ציון של 8.5 פירושו ש -85% מהטיסות היו בזמן.

כדי לחקור את איכות השירות – המדד השני לדירוג חברות התעופה – שיתפו פעולה באתר AirHelp עם חברת המחקר 'אטסט', שערכו מאות סקרים שבהם נשאלו מעל 40,000 אנשים בלמעלה מ-40 מדינות על דעתם לגבי איכות השירות שהם חוו בטיסות שלהם.

במהלך הסקר התבקשו הנסקרים לדרג את שלושת הגורמים הבאים: נוחות מטוסים, העזרה של הצוות ואספקת מזון.

בנוהל הטיפול בתלונות נשאלו הנסקרים על שלושת הנתונים הבאים. ניהול מקרים: אחוז המקרים של חברות תעופה שמתעלמים או נדחים באופן שגוי; זמן עיבוד: הזמן הכולל שנדרש לחברת תעופה לקבל את התלונה ולטפל בה; תשלום פיצוי: הזמן הנדרש לחברת התעופה לשלם את הפיצוי לאחר שאושרה הדרישה.

הציון הסופי מורכב כמובן משקלול כל אחת מהקטגוריות הללו, עד לנתוני הדירוג הסופי של חברת התעופה.

אל-על: מקום טוב באמצע

חברת אל-על הישראלית ממוקמת במקום טוב באמצע: מקום 30 מתוך 72, עם ציון משוקלל של 7.24 מתוך 10. אם כי, במדד איכות השירות מקבלת חברת אל-על 8.6 – עשירת הנקודה יותר מ'קטאר איירליינס' שניצבת במקום הראשון. לצד זה, מקבלת אל-על ציון מעט חלש בדייקנות ועמידה בזמנים: 6.1, ובנוהל הטיפול בתלונות: 7.0.

אחת מחברות התעופה הזרות שפופולריות מאוד בישראל, חברת 'טורקיש איירליינס', ממוקמת במקום השני בכמות התעבורה בנתב”ג (החברה הטיסה יותר ממיליון נוסעים במהלך 2018 דרך נתב"ג), ודורגה במקום ה-18 עם ציון משוקלל של 7.63. בניתוח הנתונים, החברה קיבלה באיכות השירות ציון טוב של 8.8, עמידה בזמנים: 7.2 ואילו הטיפול בתלונות קיבל ציון נמוך,  רק 6.8 מתוך עשר.

חברות נוספות שאנו טסים איתן מהארץ ואליה הן חברות הלואו קוסט 'וויז אייר' (Wizz Air) שהגיעה למקום ה-22, עם ציון משוקלל של 7.56. 'איירופלוט' שמדורגת במקום 32 (7.17), וחברת ריינאייר (Ryan Air) שדורגה רק במקום ה-68, עם הציון היחסית נמוך (5.60).

מי שכמעט סוגרת את הרשימה, היא חברת 'איזי ג'ט' שהצליחה להגיע למקום ה-71 עם איכות שירות 7.0, עמידה בזמנים ודייקנות: 5.6 ומדד הטיפול בתלונות רק 2.5 (!).

מקום 72 ואחרון ברשימה, שמור לחברת 'תומאס קוק' הבריטית שהוקמה ב-2007 כמיזוג של חברת 'תומאס קוק איירליינס' וחברת 'מייטראוול'.

המהירה, הטובה והמפצה

נתון נוסף שביקשנו לבדוק בבחינת נתוני הסקר לעומקם, הוא, איזו חברה קיבלה את המקום הראשון והאחרון בשלושת הפרמטרים.

אז אם אתם ממהרים, רצוי לכם לטוס בחברת התעופה הלאומית של אינדונזיה, 'גארודה אינדונזיה'. זו קיבלה את המקום הראשון בעמידה בזמנים עם הציון 9.1 – כש'קטאר איירליינס' שקיבלה את המקום הראשון בשקלול הנתונים ממוקמת בדירוג העמידה בזמנים רק במקום הרביעי, עם 8.4.

ואם זמנכם בידכם ואתם לא ממהרים לאף מקום, כדאי לכם לטוס עם חברת התעופה הלאומית של כוויית, שקבלה את המקום האחרון, ומחזיקה במדד העמידה בזמנים בציון 4.2.

את השירות הטוב ביותר תקבלו בחברת 'אמירטס', חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הערביות, הממוקמת ראשונה במדד איכות השירות עם הציון 8.9.

את המקום האחרון במדד השירות לוקחת חברת 'ריינאייר' עם הציון 6.8.

ואם יש לכם תלונה על חברות התעופה עדיף לכם ליפול על חברת 'סאס'. לא זאת מהנעליים – אלא 'סקנדינביאן איירליינס' (שנקראת בקיצור SAS), חברת התעופה הלאומית של המדינות הסקנדינביות: שוודיה, דנמרק ונורווגיה. החברה הזו מקבלת את הציון הגבוה ביותר בטיפול בתלונות: 9.0.

המלצה שלנו, אל תנסו להגיש תלונה בחברת 'קוריאן אייר', חברת התעופה הגדולה בקוריאה הדרומית. הציון שהיא מקבלת בטיפול בתלונות עומד על 1.6 בלבד.

תגובה אחת ל: "באיזו חברה תטוסו? מדד חברות התעופה מתפרסם"

  1. אלפי ישראלים טסים עם קטאר כל שנה.. טסים ויטוסו

כתיבת תגובה