בגלל התמשכות הקורונה: כפל הקצבאות יימשך גם ב-2022

לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה שר האוצר החליט – תשלום כפל הקצבאות יימשך גם בשנת 2022 | המשמעות: אי-קיזוז קצבת אבטלה מהזכאים במקביל לקצבאות אחרות של הביטוח הלאומי – קצבת אזרח ותיק, נכות, הבטחת הכנסה או מזונות

אביגדור ליברמן | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה והשפעתו על המשק הישראלי, שר האוצר, אביגדור ליברמן, החליט היום (ד') על הארכת הוראת השעה שעניינה אי-קיזוז קצבת אבטלה מהזכאים במקביל לקצבאות אחרות של הביטוח הלאומי – קצבת אזרח ותיק, נכות, הבטחת הכנסה או מזונות.

משמעות הצעד היא שמובטלים במהלך שנת 2022, שיהיו זכאים לקצבת אבטלה במקביל לקצבת אזרח ותיק, נכות, הבטחת הכנסה או מזונות, ימשיכו לקבל קצבאות אלה בנוסף לקצבת האבטלה, בדומה למצב בשנתיים האחרונות. בכך תימנע הפגיעה באוכלוסיות אלה שצפויות היו לאבד חלק ניכר מהכנסותיהם לולא הארכת הוראת השעה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "ההחלטה להמשיך במתן כפל קצבאות היא חלק משורת צעדים שבמרכזה עומדת הוודאות שאנחנו מחויבים להעניק לאוכלוסיות המוחלשות במדינת ישראל.

"אני מודה ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, אפרת רייטן, על שיתוף פעולה מלא בקידום היוזמה החשובה הזו, נמשיך להעניק סיוע ולמנוע פגיעה באותן אוכלוסיות מתוך אחריות מלאה, הבנת המציאות המורכבת בימים אלו ושמירה על שגרת 'חיים לצד קורונה'".

כתיבת תגובה