בג"ץ דחה את העתירה נגד מינויו של ארנון בר-דוד ליו"ר ההסתדרות

בית המשפט העליון דחה את עתירתו של יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים, נגד מינויו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד • טרצ'יצקי ערער על עצם ההחלטה למינוי, ועל כך שהגוף שקיבל את ההחלטה אינו מוסמך לכך • טרצ'יצקי הודיע כי הוא מושך את עתירתו

בית ההסתדרות בתל אביב | צילום: ויקיפדיה

לפני זמן קצר, דחה בית המשפט העליון את ערעורו של יאיר טרצ'יצקי, יו"ר אגודת העיתונאים, באשר להליך הבחירה של ארנון בר-דוד לתפקיד יו"ר ההסתדרות. בית המשפט קיבל את טענות ההסתדרות וקבע כי ההליך שבו נקטה, בהתאם לחוות דעת היועץ המשפטי להסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר, הינו הסדר ראוי אשר עומד בכל אמות המידה המשפטיות והדמוקרטיות, וכי 'בינ"ה' (בית נבחרי ההסתדרות) – הגוף שבו התקבלה ההחלטה על מינויו של בר-דוד כמחליפו של היו"ר הקודם אבי ניסנקורן – הינו הגוף היציג שהביא לידי ביטוי את רצון הבוחרים לאחר שנבחנו כל השיקולים הנדרשים.

תחילתה של העתירה, הוגשה ב-21 למרץ ע"י יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים, שערער לבית המשפט המחוזי בת"א נגד מינויו של ארנון בר-דוד ליו"ר ההסתדרות. העתירה הגיעה לאחר שיו"ר ההסתדרות הקודם, אבי ניסנקורן, פרש מתפקידו על רקע התמודדותו לכנסת כחלק מסיעת 'כחול לבן', אז נבחר ארנון בר-דוד ע"י בינה למלחליפו בתפקיד היו"ר. בעתירתו טען טרצ'יצקי, שרצה להתמודד בעצמו על התפקיד, כי ההחלטה שהתקבלה פסולה, וכי בינ"ה אינו הגוף המוסמך לקבל את ההחלטה על מינוי היו"ר. ביהמ"ש המוזי דחה את עתירתו של טרצ'יצקי, והוא ערער עליה בבג"ץ.

כאמור, היום המליץ בית המשפט העליון למערער למשוך את הערעור, משום שהוא איננו רואה מקום להתערב בהחלטת ביהמ"ש המחוזי. בתגובה הודיע טרצ'יצקי כי הוא אכן מושך את עתירתו, וכי מבחינתו הפרשייה באה לסיומה.

כתיבת תגובה