בוליגו קפיטל רוכשת נכסים מסחריים בכ-75 מיליון דולר

רוח גבית משוק הנדל"ן בארה"ב: בוליגו רוכשת 8 מבני לוגיסטיקה ותעשייה בשיקגו ומרילנד ועוברת את רף מיליארד דולר בגיוסים ממשקיעים פרטיים | במקביל, בוליגו מדווחת על רכישת קרקע לפרויקט ייזום דיור מוגן במדינת קולורדו, בתקציב של כ-75 מיליון דולר

הנכס שנרכש ע"י בוליגו בארה"ב | צילום: יח"צ

חברת השקעות הנדל"ן בוליגו קפיטל פותחת את שנת 2022 עם עלייה משמעותית בהיקף העסקאות בשוק הנדל"ן בארה"ב, וממשיכה במגמת התרחבות הפורטפוליו, בדגש על גידול ההשקעות בנכסים לוגיסטיים בארה"ב. ובכך רושמת הישג מרשים, עם היקף גיוסי הון עצמי לפרויקטים (לרבות, מקבצי דיור, נכסים לוגיסטיים, בתי אבות ומרכזים מסחריים)  בסך כולל של 1 מיליארד דולר (השקעות מצטברות).

במהלך חודש פברואר בוליגו השלימה את העסקה לרכישת הפורטפוליו Chicago Light Industrial Portfolio הכולל חמישה נכסים לוגיסטיים בהיקף של 25 אלף מ"ר בעיר שיקגו במדינת אילנוי, תמורת כ-32 מיליון דולר. סך היקף העסקה, לרבות עלויות עסקה וסכומים המיועדים להשבחת הנכסים, הוא כ-36 מיליון דולר, כאשר הרכישה מומנה על-ידי מימון בנקאי והשקעה של שותפים מוגבלים. בוליגו, באמצעות חברה-בת, השקיעה בעסקה (כ-(LP כ – 585 אלף דולר.

במקביל, בוליגו מדווחת על השלמת רכישת נכס לוגיסטי last mile – McGaw Commerce Center הכולל שלושה מבני לוגיסטיקה ומסחר בשטח של כ-281 מ"ר במרילנד, ארה"ב. התמורה המיידית עבור הנכס היא כ -42 מיליון דולר, כאשר סך היקף העסקה, לרבות עלויות השבחת הנכס, תעמוד על 44.7 מיליון דולר. חלקה של בוליגו בהון העצמי לעסקה, בהיקף של 5%, מסתכם בכ-850 אלף דולר.

בנוסף, במהלך חודש פברואר בוליגו השלימה רכישת קרקע בהיקף של 5.4 דונם במדינת קולורדו תמורת 5.6 מיליון דולר. בוליגו עתידה להקים על הקרקע פרויקט ייזום של דיור מוגן, בהיקף של 72 יחידות דיור. סה"כ התקציב המוערך של הפרויקט יעמוד על כ-75 מיליון דולר. בוליגו תהיה השותף הכללי בעסקה (GP) ותהיה זכאית לעמלות עסקה, פיתוח, דמי ניהול ומדי הצלחה. תחילת הבנייה מתוכננת לחציון הראשון של השנה.

כמו כן, בוליגו מדווחת על עסקאות נוספות בתחום המולטי-פמילי, שמהווה כ-70% מכלל הפרויקטים של החברה. בוליגו השלימה את העסקה לייזום מקבץ הדיורEncore at Westgate בצפון קרוליינה ומעדכנת כי הפרויקט צפוי להתחיל בעבודות בשבועות הקרובים. התקציב המעודכן לפרויקט יעמוד על כ-61 מיליון דולר. העסקה מומנה על-ידי מימון בנקאי והשקעה של שותפים מוגבלים, כאשר חלקה של בוליגו בהון העצמי עומד על 5% מהיקף ההשקעה הכולל, ובהיקף של כ-1.2 מיליון דולר.

בנוסף, בוליגו הודיעה כי בכוונתה להתקשר בהסכם עם שותף מקומי לייזום והקמה של מקבץ דיור של 324 יחידות דיור באלבמה, בהיקף השקעה של כ-70 מיליון דולר. הרכישה תמומן על-ידי מימון בנקאי והשקעה של שותפים מוגבלים. בגזרת המימושים, בוליגו מדווחת על מכירת מקבץ הדיור Christina Mill הכולל 228 יחידות דיור במדינת דלאוור תמורת 49 מיליון דולר.

אורי צרור, שותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי בבוליגו קפיטל: "שוק הנדל"ן האמריקאי ממשיך לדהור קדימה ולייצר לבוליגו הזדמנויות השקעה. כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלה, בוליגו תמשיך להרחיב את סקטור הנכסים הלוגיסטיים במרכזי הערים. אנו צופים כי סגמנט זה ייהנה מצמיחה משמעותית בשנים הקרובות".

כתיבת תגובה