'בזק': הרווחים בירידה מינורית, בעלי המניות הרוויחו

קבוצת בזק מדווחת על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2019: בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד הירידות מינוריות בהכנסות, התזרים השוטף בירידה מהותית, והתזרים החופשי בירידה של 25.3% • אז איך בכל זאת בעלי המניות רשמו רווח של 15.4%?

בזק | צילום: תקשורת תאגידית בזק

קבוצת בזק הציגה את התוצאות הכספיות לרבעון ראשון 2019, בהשוואה לרבעון ראשון 2018. עיקרי התוצאות כוללות הכנסות שהסתכמו בכ- 2.26 מיליארד שקל, ירידה של 4.4%; הרווח הנקי לבעלי מניות הסתכם בכ- 300 מיליון שקל, עלייה של 15.4%; ה-EBITDA  הסתכם בכ- 977 מיליון שקל, ירידה של 1.0; התזרים מפעילות שוטפת הסתכם בכ- 765 מיליון שקל, ירידה של 15.8%; ההשקעות הסתכמו בכ- 373 מיליון שקל, עלייה של 1.4; התזרים החופשי הסתכם בכ- 316 מיליון שקל, ירידה של 25.3%.

 שלמה רודב, יו"ר בזק, הגיב לתוצאות ואמר, כי "כלל החברות בקבוצת בזק התמקדו הרבעון במגוון רב של תהליכי התייעלות שמטרתן התאמת צד ההוצאות לרגולציה המגבילה, לתחרות העזה בשוק ולמגמות המסתמנות בצד ההכנסות. פעולות אלו נעשות באופן עקבי ומתמשך בכל רבדי הפעילות ומתוך ראייה ארוכת טווח. תהליכי חדשנות טכנולוגית לצד שינויים בהעדפות הצרכנים משפיעים על שוק התקשורת באופן גלובלי.

"לצד זה, התחרות בשוק התקשורת המקומי עזה מתמיד, תהליכים רגולטוריים חיוביים צרכנית שהיו חייבים להתבצע לפני זמן רב מתעכבים ואינם מאפשרים לבזק להתחרות באופן הוגן בשוק לטובת כלל הצרכנים. כל אלו מחדדים את הצורך של בזק לנצל את יתרונותיה התשתיתיים והטכנולוגיים כדי לשפר ולגוון את השירותים הניתנים ללקוחות, זאת במקביל להפיכת הקבוצה ליעילה וגמישה יותר.

"ברבעון הראשון של השנה אנו רואים, בהקשר זה, ירידה במספר העובדים בכל החברות, תהליך שאת פירותיו נקטוף ביתר שאת ברבעונים הבאים, זאת לצד תהליכי ייעול נוספים שיבשילו בהמשך. במקביל, פיתחנו תחומי פעילות חדשים בכל אחת מהחברות, תוך הכנת הבסיס לדור הבא של שירותי התקשורת".

 רו"ח יהלי רוטנברג, מנהל כספים ראשי קבוצת בזק, "ברבעון הראשון של 2019, הפחיתה קבוצת בזק כ- 400 מיליון שקל בחוב נטו לעומת הרבעון המקביל. ניהול החוב ימשיך להיות במיקוד החברה גם ברבעונים הבאים, כשהמטרה היא לנהל אותו באופן מדוייק כך שיתאים לצרכי הקבוצה ולרמת התחרות והסיכונים בשוק בו הקבוצה פועלת.

"בהקשר זה חשוב לציין את הבעת האמון לה זכתה בזק מחברות הדירוג מעלות ומידרוג אשר אישרו דירוג של AA לחוב של החברה. אנחנו נמשיך לשמור על האיתנות הפיננסית של קבוצת בזק, בין היתר באמצעות גיוס חוב חדש, שיחליף חלק מהחוב הפיננסי הקיים במח"מ ארוך יותר, תוך המשך מתווה הירידה בחוב נטו".

כתיבת תגובה