בירת העמק: עפולה במקום הרביעי בהגירה חיובית

הלמ"ס: עפולה במקום הרביעי בהגירה חיובית זו השנה השנייה ברציפות • היכן מוקמה ירושלים, ומי נמצאות בשלש המקומות הראשונים בדירוג? • נתוני משרד הפנים: עפולה שומרת על התואר "עיר צעירה": 17,502 ילדים ובני נוער עד גיל 17

מזנקת. עפולה ממעוף הציפור | צילום: דוברות עיריית עפולה

עיר צפונית צעירה ואטרקטיבית: לפי נתונים שמפרסם הלמ"ס העיר עפולה ממוקמת במקום הרביעי בישראל בהגירה חיובית זאת השנה השנייה ברציפות, והעיר ממשיכה לשמור על מקומה כעיר האטרקטיבית ביותר בגליל-עמקים.

על פי נתוני הלמ"ס, עפולה מדורגת במקום הרביעי במדינה בהגירה חיובית נכון לשנת 2019 עם 1,601 תושבים חדשים.

את שלושת המקומות הראשונים תופסות הערים חריש, ראש העין ורמת גן ואילו את המקום האחרון – עם מאזן ההגירה (השלילי) הנמוך ביותר תופסת ירושלים, בדיוק כמו אשתקד.

על פי נתוני משרד הפנים נכון לחודש אפריל 2021 מתגוררים בעפולה 61,490 תושבים, צמיחה של 0.23% ביחס לחודש מרץ. בהתייחס לאחוז צמיחה שנתי לפי שכונות אפשר לראות כי כל שכונות העיר הראו צמיחה חיובית מהתקופה המקבילה אשתקד כאשר הצמיחה המרשימה ביותר נרשמה בשכונת "לב העמק" בה חל גידול של 62.22% בהשוואה לאשתקד, רובע יזרעאל צמחה ב-10.19%; עפולה עילית ב- 3.81%; גבעת המורה ב- 1.80% ואילו עפולה תחתית צמחה ב- 0.61%.

נתונים נוספים שעולים מנתוני משרד הפנים מצביעים על כך שעפולה שומרת על התואר המחייב "עיר צעירה" עם 17,502 ילדים ובני נוער עד גיל 17 ועוד 9,851 צעירים בגילאים של 18-30.

בסך הכל חיים בעפולה 27,353 נפש, המהווים 45% מסך התושבים המתגוררים בעיר כיום.

אין ספק כי הסיבות לאטרקטיביות ההולכת וגוברת של עפולה היא בין היתר בשל נוחות הגישה שלה לאזורי המרכז, ואילו מהצד החרדי של המפה – גם בשל העלייה המשמעותית בקהילות החרדיות שגרות בעיר, והזינוק בכמות מוסדות החינוך על טהרת הקודש בעיר.

בהתחשב בנתונים ניתן להעריך שעפולה הולכת וממצבת את עצמה כאחת הערים האטרקטיביות בישראל.

כתיבת תגובה