בית המשפט: 'גרופון' תפצה רוכשי קופונים שלא מומשו

קניתם קופונים ב'גרופון' ולא מימשתם אותם? תחשבו מסלול מחדש, כי אולי יש לכם מה לעשות איתם. בית המשפט המחוזי מרכז נעתר לתביעה ייצוגית. וכמה כסף קיבל עורך הדין שייצג את העותרים?

צילום מסך אתר גרופון

'גרופון' תפצה חלק מרוכשי הקופונים שלה שלא מימשו אותם בזמן כחלק מפשרה שאושרה אתמול בבית המשפט המחוזי מרכז.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לפני ארבע שנים הוגשה תביעה ייצוגית נגד גרופון בידי עורכי-הדין יניב סטיס ושלומי מושקוביץ' ובה נטען כי תנאי השימוש ב'גרופון' כוללים שני תנאים מקפחים: האחד הוא הגבלה בזמן של מימוש השוברים, והשני קובע שבמקרה שרוכש שובר לא מימש אותו עד לתאריך הקובע – הוא אינו מקבל החזר או זיכוי תמורתו, והחברה מותירה בידיה את כל הסכום ששילם הרוכש בגינו – ולא רק את עמלת התיווך.

בעקבות פסק הדין 'גרופון' מתחייבת מעתה לשנות את תנאי השימוש שלה, כך שכל מנוי שלא יממש מעתה שובר שרכש עד לפקיעתו, יקבל מעתה "כסף גרופון" בשווי מחצית הסכום ששולם עבור הקופון שלא מומש ואתו הוא יוכל לרכוש באתר מחדש.

בנוגע לעבר – לא יינתן החזר על קופון פג תוקף להופעות, טיסות או לינה בבתי מלון; החברה תעודד מימוש שוברים באופן פעיל; מנוי שרכש בעבר קופון ופג תוקפו, יקבל "כסף" בשווי 25% מערכו; לא יינתן החזר על קופון שנרכש וששוויו פחות מ–40 שקל ושווי ההחזר המקסימלי לקופון שפג תוקפו בעבר יעמוד על 200 שקלים.

חברת 'גרופר קניות חברתיות' שייסדה את 'גרופון' טענה כי התנאים שהציבה היו ידועים מראש לצרכנים וכי היא פועלת למימוש השוברים. בנוסף, שיעור השוברים שלא מומשו, נכון להגשת התביעה, עמד על פחות מ-3%. הצדדים הגיעו לפשרה על שינוי תנאי השימוש, כאמור. עורכי הדין יקבלו שכר טרחה של 1.7 מיליון שקלים.

כתיבת תגובה