במימון מלא: 65 נשים חרדיות סיימו קורס שיווק באינטרנט

כנס הסיום של תכניות הדיגיטל, שיועדו לנשים מהמגזר החרדי, נערך השבוע במרכז האמריקאי. התכניות נערכו במימון מלא של תכנית MEPI – שגרירות ארה"ב ובהנחיית מט"י ירושלים

ישראל יום טוב. צילום: מט"י ירושלים

השבוע נערך כנס הסיום של תכניות הדיגיטל לנשים חרדיות עם סיומן של 3 תכניות שיווק באינטרנט, בהן השתתפו כ-65 נשים. המשתתפות הוכשרו לעסוק בתחום השיווק והפרסום במדיה הדיגיטלית. התכניות התקיימו בשיתוף של מט"י ירושלים, בית ספר 'סיעור מוחות' ומרכז 'כיוון' ובמימון מלא של תכנית MEPI-שגרירות ארה"ב בישראל. בכנס השתתפו נציגי המרכז האמריקאי, מנאל חדד, מנהלת תכנית MEPI בשגרירות האמריקאית, מיכל וולך, סמנכ"לית מט"י ירושלים, ישראל יום טוב, מנהל מחלקת קשרי חוץ במרכז כיוון, דניאל זיו, מנהל מט"י דיגיטל במט"י ירושלים ובוגרות התכניות. בנוסף, נערכה הרצאה של הפרסומאית לשעבר, הגברת רחל בולטון, אשר סיפרה על דרכה כעצמאית בתחום זה.

סמנכ"לית מט"י ירושלים, מיכל וולך: "המטרה המרכזית של התכניות היתה ליצור הזדמנויות תעסוקה חדשות בתחום עדכני ובעל פוטנציאל רווח גבוה וכן לסייע לבעלות עסקים קיימות. תחום השיווק בדיגיטל הופך לכמעט הכרחי בעולם העסקים. מצד אחד בעלי עסקים צריכים להשתמש בערוץ הפרסום הזה כדי להגיע ללקוחות ולהתמודד בעולם התחרותי ומצד שני הוא מייצר צורך באנשי מקצוע מומחים בתחום. בנוסף לכך, מדובר במקצוע שמאד מתאים לעבודה כעצמאית כי הוא מאפשר שעות עבודה גמישות ואפשרות לעבודה מהבית או מכל משרד אחר בקרבת מקום המגורים ואינו דורש השקעת הון התחלתי גדול. הייחודיות בתכנית שהיא גם מכוונת לצמצום פערים דיגיטליים בחברה החרדית וגם מייצרת השפעה כפולה, גם יצירת עסקים חדשים וגם סיוע לבעלות עסקים קיימים.

ליסה ווישמן, מנהלת המרכז האמריקאי, נציגות משרד החוץ האמריקאי בירושלים. "כבוגרות התכנית אתן יכולות כעת להשתלב בתחום הסטארט אפ. מה שעשיתן ראוי להערכה, כיוון שבהשתלבות שלכן כנשות מקצוע בשוק, אתן מסייעות למשפחות שלכן, לחברה ולמדינת ישראל. אני מקווה שתקבלו סיפוק מעבודתכן ולהודות לשותפים שלנו בהפעלת התכנית".

מנהלת תכנית MEPI בשגרירות האמריקאית, מנאל חדד: "תכניות מסוג זה ממומנות על ידינו במגזרים השונים בישראל, על מנת לקדם את החברה האזרחית, באמצעות קידום נשים, צעירים והעצמת הכלכלה. אנחנו עובדים עם ארגוני חברה אזרחית, כמו מט"י ירושלים, וממנים את התכנית לשנה או לשנתיים. זהו סיום של תכנית, אך התחלה של דרך חדשה ואני מאמינה שתצליחו. אנחנו אתכן לאורך כל הדרך".

מנהל מחלקת קשרי חוץ במרכז כיוון, ישראל יום טוב: "כחלק ממטרות המרכז לסייע למגזר החרדי בתחום היזמות העסקית, אנחנו עובדים בצורה מאוד אינטנסיבית עם מט"י ירושלים בנושא זה. לפי הסטטיסטיקות, יזמים שעברו דרך נכונה בהקמת העסק שלהם הגיעו לתוצאות טובות יותר ומשך זמן ההישרדות שלהם בשוק ארוך יותר. פרופ' דוד אסייג אמר לאחרונה כי שוק העבודה בישראל הולך מאוד להשתנות, אך למי שלומד ועוסק בתחום ה-PPC, השיווק באינטרנט וקידום אתרים, אין זה רלוונטי אליו. למדתן מקצוע שנמצא בצמיחה והדרישה שלו בשוק הולכת וגדלה. כל עסק שיש לו נגיעה לאינטרנט יזדקק לשירותים של איש מקצוע כמוכן".

מרים שרביט, מנהלת בית ספר סיעור מוחות, שם נערכו התכניות, אמרה לאחר הכנס: "בית ספר סיעור מוחות הולכת יד ביד עם הקידמה ונמצא צעד אחד לפני השוק. יחד עם השמירה על דרך החיים החרדית, אנו מבינים את הצורך בלימוד מקצוע השיווק באינטרנט ומעוניינים לתת לכן את האפשרות להתפרנס בכבוד ולהועיל בצורה ברורה לכלכלת המשפחה. לכן פתחנו את בית הספר לתכניות מקצועיות אלו אשר הכינו אתכן בחודשים האחרונים לעבודה בתחום מבוקש זה. בית הספר פתח עבור המשתתפות כיתת לימוד ללא תמורה, מתוך רצון לתת לנשים מקצוע עכשווי, רווחי ולקידום העסקים שלהן. התכניות היו מקצועיות מאוד והביאו איתן בשורה מקצועית רחבה, יעילה ונצרכת".

דניאל זיו, מנהל מט"י דיגיטל הסביר כי משתתפות התכנית הוכשרו חלקן כמנהלות מדיה דיגיטלית, וחלקן השני הוכשרו כמנהלות קמפיין PPC. "בתכניות אלו למדו המשתתפות לעומק את נושא השיווק והפרסום במרחב הדיגיטלי". זיו מספר כי מעבר להזדמנות הנפלאה שניתנה לנשים, תכנית זו ייחודית בכך שכעת, לאחר תקופת הלימודים, הבוגרות יוצאות לתקופה של התמחות למשך שלושה חודשים, שבה הן מלוות בעלות עסקים, מיישמות איתן את תכנית הלימודים ומקדמות את העסקים שלהן במרחב הדיגיטלי. בנוסף, במהלך תקופה זו יתקיימו מפגשי תרגול קבוצתיים ומפגשי יעוץ פרטניים עבור כל אחת מהמשתתפות יחד עם אנשי מקצוע בתחום הדיגיטל מטעם מט"י דיגיטל. "בעקבות תכניות אלו, ישנן פניות רבות למט"י דיגיטל, מנשים וגברים המעוניינים ללמוד ולהרחיב את הידע שלהם במרחב הדיגיטלי ואנו כבר עובדים על פתיחת תכניות נוספות".

כתיבת תגובה