בני ברק: למרות שמעריכים שלא ישתפר מרוצים מהמצב הכלכלי

תושבי בני ברק פחות משתמשים באינטרנט ומרוצים מאוד מהחיים • הבני ברקים רוצים יותר שטחים ירוקים, חושבים שהכבישים והמדרכות מוכרחים להשתפר ולא מרוצים ממצב הניקיון באזור מגוריהם • לעומת זאת: מהתחבורה הציבורית שהם מרבים להשתמש בה כפול מהממוצע הארצי, הם מרוצים למדי

מרוצים בעיר התורה בני ברק | צילום: ארכיון ביזנעס

רובם המוחלט של תושבי בני ברק – 93.5% – מרוצים ממצבם הבריאותי ומדווחים על בריאות טובה ואיתנה לאוי"ט. כך עולה מתוך סקר חברתי שנערך בלמ"ס, בקרב ערים המונות 100 אלף תושבים ויותר ומתפרסם בשולי קובץ הרשויות בישראל לשנת 2018.

מדובר בסקר בו נשאלו בני 20 ומעלה שאלות, כלפי נושאים שונים הנוגעים לחיי היום יום שלהם. הסקר נערך בשנת 2018 והוא כולל 16 ערים גדולות בישראל. מתוך כלל הערים, בולטת העיר החרדית הוותיקה בני ברק, בנתונים שונים ומרתקים. זוהי העיר היחידה בקטגוריה, המוגדרת כחרדית לגמרי, לעומת ערים כמו ירושלים, בית שמש או אשדוד, המוגדרות כמעורבות והדעה החרדית לא מקבלת בהן מספיק ביטוי.

כך למשל, על השאלה על שימוש במחשב, עונים כן רק כ-55% מהתושבים בעיר, לעומת ממוצע ארצי (של בני 20 ומעלה) של 72.5%. כאשר נשאלים תושבי בני ברק, על השימוש ברשת האינטרנט, הנתון יורד נמוך מאוד, לרמה של 44%. כחצי מהממוצע הארצי העומד על כ-83%. בשימוש באינטרנט דרך הסלולרי, מתקבל ציון רצפה של 30%, בדיוק שליש מאחוז תושבי ראשון לציון המשתמשים באינטרנט מהסלולר (89%).

תושבי בני ברק הם גם פריקים של תחבורה ציבורית. מספר עצום של 70% מהמועסקים בעיר, נוסעים בתחבורה הציבורית לעבודה (34.3% ארצי). רובם, 62.5% נוסעים פחות מחצי שעה. רק כ-22%, נוסעים לעבודה ברכב פרטי, לעומת כ-61% בממוצע הארצי.

האם תושבי בני ברק מרוצים ממצבם הכלכלי? התשובה היא כן. אפילו בהחלט. 68.4% מרוצים ממצבם הכלכלי, לעומת ממוצע ארצי של 62.3%. בקטגוריה זו, המספרים בערים הגדולות, נעים בין חמישים לשישים אחוזים. רק כפר סבא מפתיעה עם כ-74% מרוצים. לעומת זאת נתון מעניין הוא, שעל השאלה האם המצב הכלכלי יהיה טוב יותר, עונים רק כ-41% מתושבי בני ברק כי המצב יהיה טוב יותר (45% ארצי).

בהמשך נשאלו התושבים בערים הגדולות, האם הם מרוצים מהחיים. את הנתון הגבוה ביותר, בפלח המרוצים מאוד מהחיים, קוטפת בני ברק עם 51.4%. ויש גם מרוצים (בלי מאוד) 44.2%, נתון גבוה אך לא הגבוה ביותר. סך הציון שמקבלת בני ברק בשאלה זו, עומד על 95.6%, כאשר הממוצע הארצי מגרד את ה-89%. והאם החיים יהיו בעתיד טובים יותר? למעלה ממחצית התושבים 56.8% חושבים שכן, גבוה יותר מהממוצע הארצי (53.7%). אופטימיים הבני ברקים, אין מה לומר.

כדי שלא תחשבו שהבני ברקים המרוצים מהחיים, מלקקים דבש בעירם, נציין כי כ-71% לא מרוצים משטחים ירוקים באזורם (40% ארצי), כ-60% לא מרוצים בכלל ממצב הכבישים והמדרכות באזור המגורים (46.5% ארצי) ורק כ-41% מהתושבים מרוצים מהניקיון באזור המגורים, לעומת כ-58% שלא מרוצים (כ-55% וכ-44% ארצי בהתאמה).

לעומת זאת, תושבי בני ברק שמסתמכים על התחבורה הציבורית, ענו בשנת 2018, כי הם מרוצים ממצב האוטובוסים בעיר. 53% מרוצים, לעומת ממוצע ארצי נמוך במיוחד, של 37.8%. גם פינוי האשפה בעיר, עונה על הציפיות ועמוד בממוצע הארצי. כ-68% מתושבי בני ברק, מרוצים מהסדרי פינוי האשפה במקום מגורם, לעומת כ-32% שחושבים שיש בהחלט מה לשפר בתחום.

על פי סקר זה, בעיר בני ברק מתגוררים 97.7 אלף בני 20 ומעלה, מתוך כ-2.6 מיליון בכל הערים בני 100 אלף תושבים ויותר, ומתוך כ-5.5 מיליון בני 20 ומעלה, המתגוררים ברחבי הארץ מקצה החרמון המושלג בצפון ועד מעבר הגבול טאבה בקצה דרום הארץ. כן ירבו.

כתיבת תגובה