79 דו"חות חולקו לנהגים שנסעו בחופים וסיכנו רוחצים

המשטרה ורשות הטבע והגנים קיימו מבצע נרחב ללכידת עבריינים הנוסעים ברכבי שטח או טרקטורונים ב-3 חופים מרכזיים בדרום הארץ

מבצע אכיפה נגד עברייני תנועה בחופים. צילום: אלכס גלעדי, רשות הטבע והגנים

המשטרה ממשיכה בניסיונותיה לבצע אכיפה – ובסוף השבוע היא התמקדה בחלוקת דו"חות לעברייני תנועה שנסעו עם מכוניות שטח וטקרטורונים בעיקר בחופי הדרום.

בסך-הכול חולקו כ-80 דו"חות תנועה בחופי זיקים, ניצנים ופלמחים. הקנסות נעים בין 500 ל-1,000 שקלים. במקביל בוצעו גם פעולות הסברה בנושא.

מבצע האכיפה משותף למחוז מרכז ברשות הטבע והגנים בשיתוף משטרת ישראל.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי מעבר לפגיעה ברווחת ובטיחות המתרחצים בחופים, נהיגה על חופי הים, לעיתים גם בפראות, היוצרת "קוליסים" (סימני צמיגים), פוגעת באופן משמעותי במרקם הטבעי של החוף ובחיות הבר העושות שימוש בחופים – בין היתר בנקבות צבי הים, שבימים אלו ממש נמצאות לקראת שיא עונת ההטלות של ביציהן.

"מעבר להפרעה לנקבות צבי הים בתהליך ההטלה העדין,  הקוליסים מהווים גם מכשול כמעט בלתי עביר בפני האבוקעים  – צבי הים שבקעו זה עתה מהביצים –  בדרכם אל היעד שלהם שהוא הים, ובכך נחרץ גורלם".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

ובתוך כך, ברשות הטבע והגנים מציינים השבוע, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ועמותת 'אקואושיין',  את "שבוע אדם וים", זאת השנה ה-5.

במהלך השבוע מבוצעת הגברת מודעות הציבור לחשיבות ניקיון החופים, להשפעת הפסולת על המערכת האקולוגית הימית על עתיד הים ועל חיי האדם ולאחריות של משתמשי החוף לניקיון החופים והים.  שבוע הפעילות מצטרף לתוכנית הבינלאומית "clean seas" (ימים נקיים) שמטרתה להשיג מחויבויות רבה יותר מצד ארגונים ומדינות לשמירת ניקיון החופים והימים.

כתיבת תגובה