בעלות של 45 מיליון שקלים: הסכם בין הרכבת ל'חיפה נגב'

נחתם הסכם להקמת מסוף מטענים של רכבת ישראל בחצר מפעל "חיפה נגב", בעלות של 45 מיליון שקלים • מסוף המטענים החדש יאפשר העמסה ושינוע של חומרי גלם ומכולות תוצרת, מחצר המפעל במישור רותם – אל נמלי ישראל • הקמת המסוף החדש בתוך חצר המפעל והקמת מתקני ההנפה וההעמסה – ייעלו משמעותית את הליך השינוע של התוצרת החוצה והבאת חומרי הגלם פנימה, אל המפעל המתרחב

מימין: מוטי לוין, מנכ"ל קבוצת חיפה, מיכאל (מיכה) מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל | צילום: רכבת ישראל

בטקס חגיגי במשרדי רכבת ישראל בלוד נחתם הסכם בין "קבוצת חיפה" לרכבת ישראל – להקמת מסוף המטענים החדש, שיאפשר העמסה ושינוע של חומרי גלם ומכולות תוצרת, מחצר המפעל במישור רותם – אל נמלי ישראל.

מטעם "חיפה נגב" חתמו על ההסכם מוטי לוין, מנכ"ל "קבוצת חיפה", וניר יצחקי, סמנכ"ל משאבים ושרשרת אספקה, ומטעם הרכבת – חתמו מיכאל מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל, ועו"ד משה שמעוני, יו"ר הדירקטוריון. עלותו הכוללת של הפרויקט מוערכת בכ-45 מיליון שקלים והמטען הראשון צפוי להיות משונע מהמסוף החדש בחצר המפעל לקראת שנת 2024.

מנכ"ל "קבוצת חיפה", מוטי לוין אמר כי "הקמת המסוף החדש בחצר המפעל מהווה עוד שלב בהתפתחות מפעלה העיקרי של קבוצת חיפה, 'חיפה נגב טכנולוגיות', המתכננת בשנים הקרובות להגדיל משמעותית את פעילות הייצור במפעל." לדבריו, "היוזמה גם מהווה חלק מתפיסת העולם ב'קבוצת חיפה' – לצמצם למינימום את הפגיעה בסביבת אגף הייצור, שכן רכבת המטענים תחליף מאות ואלפי משאיות שמובילות את התוצרת של המפעל בכל כבישי המדינה".

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני ציין כי הוא "מברך על הסכם הקמת השלוחה המסילתית. אנו ברכבת ישראל בעיצומה של עבודה להגדלת פעילותו של מגזר המטענים כחלק מהמדיניות אותה מוביל הדירקטוריון שאני עומד בראשו. מגזר המטענים יקבל דגש בשנים הקרובות, ואני מברך על הסכמים מסוג זה המהווים צעד נוסף וחשוב בדרך להגשמת היעדים".

 מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר בירך ואמר: "עם התפתחות מערך הייצור והלוגיסטיקה של 'חיפה נגב', רכבת ישראל הופכת להיות זרוע משמעותית בשרשרת האספקה. השלוחה הרכבתית החדשה תהיה הבסיס לפעילות יעילה ורווחית יותר של 'חיפה נגב'".

כיום מובילה רכבת ישראל את התוצרת של מפעל "חיפה נגב" באמצעות המסוף של כיל, הנמצא כמה מאות מטרים מגדר המפעל. הקמת המסוף החדש בתוך חצר המפעל והקמת מתקני ההנפה וההעמסה – ייעלו משמעותית את הליך השינוע של התוצרת החוצה והבאת חומרי הגלם פנימה, אל המפעל המתרחב.

כתיבת תגובה