בעלזא מתרחבת, מלון בפאתי מא"ש: כל התכניות הירושלמיות

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם תוכנית להרחבת 'מרכז חסידות בעלזא' בירושלים ב-60 אלף מ"ר, לצד החלטה על מלון שייבנה בפאתי מאה שערים, והחלטה נוספת לניצול עתודת הקרקע האחרונה בבית הכרם • אלו חניות יוקצו לבאים לבעלזא ומה ייאסר על המלון להשמיע?

אברכים ובחורים לומדים בהיכל התורה של בעלזא | צילום אילוסטרציה: אביר סולטן, פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לקדם תוכנית להרחבת מרכז חסידות בעלזא בירושלים. לפי ההודעה הרשמית: "מדובר בחסידות מהגדולות בעולם".

התוכנית הינה בשטח של כ-13 דונם, וממוקמת בקריות החסידיות הירושלמיות, בסמוך לשכונת רוממה. בתחום התוכנית שוכנים מוסדות חסידות בעלזא ובית המדרש הגדול של החסידות. התוכנית מבקשת להרחיב את המבנים על ידי תוספת קומות ואגפים למבנים הקיימים וזאת על מנת לתת מענה לצרכי החסידות. סה"כ מבוקשים בתוכנית כ-60,000 מ"ר, בבינוי בגובה 6 קומות מעל הרחוב.

מבדיקת 'ביזנעס' לעומק התוכניות עולה כי הוועדה ציינה כי השתכנעה בצורך של הקהילה בהרחבה, וכי הפרוגרמה המוצעת הינה הגיונית. חניות יינתנו – אם אלה תתווספנה – בקומת תת הקרקע בלבד.

נזכיר, כי במקום קיימים אולמות שמחה במחירים שמתחת לנהוג בשוק, כחסד שעושה הקהילה עם הנמנים על בניה, ועם רבים מחוצה לה.

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי ציינה כי "השכונות החרדיות בירושלים סובלות ממחסור חמור בשטחי ציבור אך גם ממחסור בשטחים לבינוי, לפיכך נעשו מאמצים לייצר הגדלה משמעותית של מוסד ציבורי קיים. זאת בתוך מימוש תפיסת התכנון הכוללת של הוועדה המחוזית בדבר מיצוי ראוי של שטחי הבניה העירוניים, איחוד תשתיות ומתן מענה לצרכי הציבור בתוך השכונות, קרוב למוקדי האוכלוסייה".

התוכנית הינה ביוזמת עיריית ירושלים בשיתוף חסידות בעלזא, ונערכה ע"י אדריכל אוריה שוחט.

במקביל, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לקדם תוכנית הקמת מלון חדש בצומת הרחובות שבטי ישראל והחומה השלישית בירושלים. התוכנית הינה על שטח של 388 מ"ר וממוקמת לאורך רחוב שבטי ישראל, המהווה אחד מהצירים ההיסטוריים החשובים בירושלים. התוכנית מציעה הריסה של תחנת דלק קיימת ובניית בית מלון בגובה 6 קומות הכולל כ-30 חדרים. סה"כ מוצעים בתוכנית כ-2,200 מ"ר.

 

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי ציינה כי "מדובר בתוספת ראויה לאזור, התואמת את מדיניות הוועדה בדבר תוספת חדרי מלון בעיר. כמו כן, התוכנית מציעה שימוש ראוי יותר מאשר תחנת דלק, בליבו של אזור מגורים ובסמוך לעיר העתיקה".

התוכנית הוגשה ע"י חברת פז ונערכה ע"י אדר' יגאל לוי, וביזנעס יציין כי המלון ייאלץ שלא להשמיע כריזה או מוסיקה שיישמעו מחוצה לו – מתוך התחשבות בדיירים השכנים.

כמו כן פורסם, כי הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם תוכנית להקמת מתחם מגורים על עתודת הבנייה האחרונה בשכונת בית הכרם בירושלים. התוכנית כוללת הקמת שני מבני מגורים בני 14 קומות בהם 100 יחידות דיור, שטח ציבורי וחניון ציבורי.

כתיבת תגובה