בעל חברת ההובלות קיזז חשבוניות בהיקף של 30 מיליון שקל

בעל חברת הובלות מטירה נעצר בחשד לקיזוז חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-30 מיליון ש"ח | סכום המס הנובע מהן מגיע לכ-4.5 מיליון שקל | החשוד הקים את החברה בשנת 2021 ובשנת 2022 קפץ מחזור הפעילות השנתי שלה מ-600 אלף ₪ ל-30 מיליון ₪ – עד שלפתע נסגרה

הובלות, אילוסטרציה | הצילום באדיבות FREEPIK

מנצור עמר, תושב טירה בן 38, נעצר אתמול ושוחרר בתנאים מגבילים בחשד שהכניס חשבוניות מס מזויפות לספרי הנהלת החשבונות של החברה שבבעלותו, חומדי משלוחים בע"מ, על מנת להתחמק מתשלום מס אמת. בשלב זה של החקירה, סכום החשבוניות החשודות כפיקטיביות עומד על 30 מיליון ₪, כאשר סכום המס הנובע מהן מסתכם בכ-4.5 מיליון ₪.

מהחקירה, המנוהלת על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב ברשות המסים, עולה כי החשוד הקים את החברה בשנת 2021 ובשנת 2022 קפץ מחזור הפעילות השנתי שלה מ-600 אלף ₪ ל-30 מיליון ₪.

מהדו"ח שהגישה החברה למע"מ בחודש אוקטובר 2022 עולה כי לחברה ספק אחד עיקרי, שלו שילמה החברה לכאורה סכום כולל של כ-8.8 מיליון ₪.

מהחקירה עולה כי מדובר בחשבוניות מזויפות שכל תכליתן היא להקטין את חבות המס של חברת חומדי שליחויות. לאחר הדיווח של אוקטובר 2022 הפסיקה החברה את פעילותה ודיווחה למע"מ על 0 עסקאות ותשומות.

החשוד נעצר אתמול, כאמור, על ידי חוקרי מכס ומע"מ תל-אביב בליווי שוטרים מתחנת טירה. בהמשך היום הובא בפני שופט בית משפט השלום בראשון לציון ושוחרר בתנאים מגבילים.

החקירה נמשכת.

כתיבת תגובה