בעסקת ענק: טאבולה ואאוטבריין מתאחדות לחברה אחת

עסקת מיזוג ענקית בעולם ההייטק הישראלי: טאבולה ואאוטבריין מתמזגות לאחר מגעים רבים שעלו על שרטון • את הובלת המיזוג ביצעה עתה טאבולה עקב צמיחתה המטאורית • אדם סינגולדה, מייסד טאבולה, יכהן כמנכ"ל החברה הממוזגת

יכהן כמנכ"ל של החברה הממוזגת. אדם סינגולדה | צילום: יח"צ

מיזוג ענק בהייטק הישראלי: 'אאוטבריין' ו'טאבולה' מתאחדות – כך חשף גולן חזני בפרסום ראשון ב'כלכליסט'. שתי החברות פעילות בתחום המלצות התוכן – הצגת לינקים למאמרים נוספים עבור גולשים באתרי תוכן למיניהם, כשחלקם מהווים שילוב תוכן שיווקי. שתיהן נוסדו ב-2006 ומעסיקות מאות עובדים, ושתיהן מפעילות מרכזי פיתוח גדולים בישראל.

'טאבולה' היא חברת פרסום פרטית שמשרדיה בניו יורק. החברה עוסקת בניהול שירותי פרסום כגון "ברחבי הרשת" ו"מומלץ בשבילך", שהן מעין 'פיד' של מאמרים מקוונים הנמצאים בתחתית אתרים רבים. ואילו 'אאוטבריין' היא חברת פרסום 'תוצרת ישראל' מיסודם של ירון ואיתן גלאי ואורי להב שמשתמשת בפרסום ממוקד כדי להמליץ ​לגולשים על מאמרים, מצגות, פוסטים בבלוג, תמונות או קטעי וידאו. חלק מהתכנים המומלצים על ידי אאוטבריין מקשרים לתוכן עצמו של מפרסם, ואילו אחרים מקשרים לאתרים אחרים. אתרים אחרים אלה משלמים לאאוטבריין עבור קליקים, ואילו אאוטבריין משלמת למפרסם שאודותיו הופיעו הקישורים.

עתה כאמור מדווח 'כלכליסט' על מיזוג ענק בין השתיים, במסגרתו, טאבולה תשלם לבעלי מניות אאוטבריין 250 מיליון דולר ותחזיק ב-70% ממניות החברה הממוזגת, ששוויה מוערך בשני מיליארד דולר, כאשר מייסד 'טאבולה' אדם סינגולדה (בנו של הגיטריסט אבי סינגולדה) יכהן כמנכ"ל החברה המשותפת.

לפי 'כלכליסט', שווי החברה הממוזגת צפוי לעמוד על כשני מיליארד דולר. כמו"כ דווח כי שתי הענקיות קיימו מגעים למיזוג שכשלו וקרטעו מזה תקופה ארוכה משום שכל צד ביקש להוביל את הגוף הממוזג. בסופו של דבר, הוחלט שטאבולה היא שתוביל בשל הצמיחה בהכנסותיה, שיצרה פער בינה ובין אאוטבריין. עוד דווח כי צפוי כי עתה, לאחר המיזוג, תהפוך החברה המשותפת לענקית המלצות התוכן העולמית.

 

העסקה נחתמה אתמול (ד), והודעה נמסרה לבעלי המניות של שתי החברות. הרווח הנקי של החברה הממוזגת צפוי לעמוד על 70-80 מיליון דולר, כששני שליש מהם מיוחסים לטאבולה. בחברה יועסקו 2,250 עובדים. שתי החברות לא חילקו דיבידנדים לאורך השנים והשקיעו את הרווחים שנוצרו בהמשך צמיחה.

לפי הדיווח של חזני, מטרת המיזוג היא לשפר את התחרות של השתיים מול פייסבוק וגוגל ששולטות בשוק הפרסום המקוון. המשקיעים של אאוטבריין, הם הקרנות ויולה ונצ'רס, לייטספיד, גלנרוק, אינדקס, ג'מיני, הרבורווסט ורודיום; עד כה גייסה החברה 150 מיליון דולר. טאבולה גייסה 160 מיליון דולר מבאיידו הסינית, קרן פידלטי, פיטנגו, אוורגרין ואחרים.

כתיבת תגובה