בעקבות תחקיר "כאן": מקלב יעלה דיון בהכשרת מכוניות שעברו תאונות

בעקבות התחקיר בו נטען כי מכוניות שעברו תאונות קשות חוזרות לכביש לאחר תיקון רשלני ונמכרות ללקוחות ללא ידיעתם ביקש מקלב דיון מיוחגד בוועדת הכלכלה. הדיון נקבע לשלישי הקרוב. כמו כן מחר יתקיים בוועדה דיון בנושא הפקקים.

מכוניות אחרי תאונה shutterstock

ביום שלישי הקרוב  י"ד בשבט, תדון הועדה במכירת מכוניות שעברו תאונות קשות וחזרו לכביש כ"פצצה מתקתקת". הדיון המיוחד יתקיים לבקשתו של חבר-הכנסת אורי מקלב מ'יהדות התורה'. מקלב ביקש לקיים את הדיון בעקבות כתבה ששודרה ב'כאן' על אודות השיטה שמובילות חברות הביטוח שבמסגרתה הן מוכרות רכבים שעברו תאונות קשות לסוחרים. הרכבים עוברים תיקונים רשלניים ונמכרים ללקוחות שלא מודעים למצבן האמתי. הוא מסביר כי מדובר בפצצה מתקתקת בכבישי ישראל, המעמידה חיים רבים בסכנה של ממש, ויש לשים לכך סוף.

בנוסף ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר  יום שני בסדרה של דיונים במסגרת שימוע ציבורי שמוביל היו"ר, ח"כ איתן כבל, לבחינת המשבר בתחבורה הציבורית בישראל. את המאבק מובילים גם יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית ח"כ דב חנין, וח"כ תמר זנדברג.

על-פי התכנון, בישיבה הראשונה יסקור יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ חנין, את פעילות הוועדה לקידום התחבורה הציבורית. בנוסף, תקבל הוועדה התייחסויות והצעות של הציבור וארגוני החברה האזרחית וכן תוצג מפת דרכים לקידום התחבורה הציבורית בישראל. עוד יוצגו בדיון הנזקים שגורמים הפקקים למשק הישראלי, הצורך בתכנית על לתחבורה ציבורית, והמתווה הנדרש ליצירת פתרונות אמתיים. הישיבה תשודר בערוץ הכנסת.

כתיבת תגובה