בקרוב: הטענת רב קו במאות סניפי הדואר בכל רחבי הארץ

כזכור, החל מהחודש שעבר לא מתאפשרת רכישת כרטיסי נסיעה או הטענת כרטיסי 'רב קו' אצל נהגי האוטובוס בירושלים – פרט למנוי "חופשי יומי" או נסיעה בודדת באמצעות כרטיס ה'רב קו' – במטרה לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר

רב-קו | צילום: Uri Lenz, פלאש 90

בשורה טובה לנוסעי התחבורה הציבורית: בקרוב ניתן יהיה לראשונה לטעון את כרטיס ה'רב קו' גם בסניפי דואר ישראל, בכל רחבי הארץ. זאת, במסגרת הרחבת שיתוף הפעולה בין משרד התחבורה לדואר. כך הודיע היום שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

הטענת כרטיס ה'רב קו' תתאפשר בשלב הראשון, בעשרות סניפי דואר נבחרים ברחבי הארץ, במזומן או באשראי, באמצעות נציגי שירות. זאת, במטרה להרחיב את אפשרויות ההטענה של ה'רב קו' גם לאוכלוסיות שאין להם גישה לאינטרנט ולעמדות ה'כספונטים'.

בחודשים הקרובים ניתן יהיה לראשונה להטעין את כרטיס ה'רב קו' גם בטלפון –  במוקד שירות אנושי של 'רב קו און ליין'. לאחר מכן, יוכלו הנוסעים להגיע לכל אחד מאלפי ה'כספונטים' הפזורים ברחבי הארץ, ולעדכן באמצעותם את היתרה החדשה.

השר כץ ציין כי מתן אפשרות להטעין את הרב קו באמצעות הטלפון וסניפי הדואר תשפר משמעותית את השירות לכל סוגי האוכלוסיות, המשתמשות בתחבורה הציבורית, בעיקר בקרב ילדים, בני נוער וקשישים. "המהלך נועד להנגיש את השירות לאוכלוסיות נוספות שאין להן גישה לאינטרנט, ולהקל עליהן את השימוש בכרטיס חכם בתחבורה הציבורית", אמר.

כזכור, החל מהחודש שעבר לא מתאפשרת רכישת כרטיסי נסיעה או הטענת כרטיסי 'רב קו' אצל נהגי האוטובוס בירושלים – פרט למנוי "חופשי יומי" או נסיעה בודדת באמצעות כרטיס ה'רב קו' – במטרה לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר. בחודשים הקרובים תורחב הרפורמה לגוש דן ולאחר מכן גם למטרופולין חיפה.

משרד התחבורה העמיד לרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית מגוון רחב של אפשרויות טעינה של כרטיס ה'רב קו' לפני העלייה לאוטובוס, במזומן או בכרטיס אשראי. כיום ניתן לטעון את כרטיסי ה'רב קו' בכל אחת ממאות נקודות ההטענה שנפרסו בירושלים, וכן בקופות התחנה המרכזית ובעמדות  'על הקו' בעיר.

בנוסף, ניתן לטעון את כרטיס הרב קו בכל אחד ממאות מכשירי ה'כספונטים' ברחבי העיר, באמצעות כרטיס אשראי ללא כל עמלה, בעמדות האוטומטיות לטעינה עצמית של הרכבת הקלה, בסניפי רשת 'קופיקס' ורשת 'מעיין 2000', במרבית המרכזים הקהילתיים בירושלים וכן בעשרות בתי עסק שונים, בכל רחבי העיר.

מנכ"ל 'דואר ישראל', דני גולדשטיין, ציין כי דואר ישראל מהווה זרוע קדמית עבור משרדי הממשלה. לדבריו, לאור הצלחת שיתוף הפעולה בין משרד התחבורה והדואר בהנפקת רישיונות רכב ונהיגה בסניפי הדואר, הוחלט להרחיב את הפעילות גם לכרטיסי הרב קו במאות סניפי הדואר ברחבי הארץ. "מדי שנה מתקיימים בסניפי הדואר כ-50 מיליון ביקורים. רבים מהלקוחות מגיעים לדואר באמצעות בתחבורה הציבורית כמו מקבלי קצבאות, סטודנטים וקשישים, ובקרוב הם יוכלו להטעין את כרטיס הרב קו שלהם בנוחות ובפשטות", כלשונו.

כתיבת תגובה