ברביבאי קוראת לליברמן: יש להקים בורסה לעסקים הקטנים

שרת הכלכלה והתעשייה פנתה לשר האוצר בקריאה להאיץ הקמת בורסה לעסקים קטנים ובינוניים | מאגר העסקים הפוטנציאלים להנפקה בבורסה עומד על כ-2,500 | במכתבה לשר האוצר, ציינה ברביבאי: "מדובר במהלך שיפתח בפני העסקים אפשרויות שלא היו זמינות עד כה, לצד הגדלת התחרות בשוק ההון"

המסכים בבורסה | צילום: משה שי, פלאש 90

האם אנחנו לקראת הקמת בורסה חדשה, שתפתח את שוק ההון לעסקים קטנים ובינוניים? למעשה, כבר בשנת 2017 בחנה הרשות לניירות ערך את האפשרות להקמת בורסה משנית לעסקים קטנים ובינוניים אולם הנושא לא סיים תהליך חקיקה מלא. כעת, מבקשת שרת הכלכלה והתעשייה לקדם את הקמת הבורסה, והשרה ברביבאי קוראת לשר האוצר אביגדור ליברמן, להקים בורסה ייעודית לעסקים קטנים ובינוניים – לרבות לחברות הזנק.

בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה משוכנעים בצורך לקדם את הרחבת האפשרות לגיוס הון בעלים לעסקים קטנים ובינוניים, כחלק משכלול השוק והגדלת מקורות המימון. צורך זה קיים בקרב עסקים צומחים בתחום ההייטק והביוטק, אך גם, וחשוב לא פחות, בתחום העסקים המסורתיים.

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה בחנה את מאגר העסקים הרלוונטיים לבורסה ייעודית לעסקים קטנים ובינוניים מבחינת גודל העסקים ומצאה כי היקף העסקים עם מחזור של מעל 50 מלש"ח הוא כ- 3,000 עסקים, כאשר 540 כבר נסחרים בבורסה, כך שמאגר העסקים הפוטנציאלים להנפקה בבורסה עומד על כ-2,500 עסקים.

לפיכך, לאור האמור, פנתה שרת הכלכלה והתעשייה לשר האוצר על מנת לפעול בשיתוף עם רשות ניירות ערך לקידום בורסה לעסקים קטנים ובינוניים שתאפשר לגייס הון בעלים מהציבור באמצעות הגופים המוסדיים.

במכתבה ציינה השרה כי: "משרד הכלכלה בוחן אפשרויות לגיוון מקורות המימון עבור עסקים קטנים ובינוניים. לאחר שהשקנו קרנות למתן אשראי שמאד הצליחו, אנחנו מעוניינים לאפשר גם גיוס הון בעלים מהציבור באמצעות המשקיעים המוסדיים, אשר יאפשרו ליצור מבנה הון מותאם לסוג הפעילות של העסק ויפתח בפניו אפשרויות התרחבות וניהול סיכונים שלא היו זמינות עד כה".

השרה הוסיפה כי "בנוסף לתנופה שמהלך כזה ייתן לעסקים הקטנים והבינוניים, יהיה בו כדי להגדיל את התחרות בשוק ההון הידוע בריכוזיותו".

כתיבת תגובה