בשורה לעצמאים: לראשונה יוכרו ההוצאות בקפה לזיכוי מס

אפליקציית "משרד בקפה" תאפשר לעצמאים העובדים מבתי קפה להכיר בהוצאה זו לצורכי מס תתבצע הפרדה בחשבונית ל"שירותי משרד" בסך של 60% מסכום החשבון בבית הקפה. השירות חינם וחוסך גם את הצורך בשמירת החשבוניות

הדמיה של החשבון המתרכז באפליקציית 'משרד בקפה' | צילום: יח"צ

מיזם חדשני בשם "משרד בקפה" מביא בשורה לציבור העצמאים בישראל: המציאות המודרנית, מאפשרת למאות אלפי עצמאים לעבוד עם המחשב האישי מבית הקפה, לערוך פגישות לאורך היום, להתחבר לכל מקום בעולם בעזרת WI-FI ולנהל את עסקיהם ללא צורך בשכירות חודשית. ההוצאה החודשית בבית הקפה עשויה להגיע למאות ואף לאלפי שקלים, עד היום הוצאה זו לא הייתה מוכרת כלל ע"י רשויות המס בישראל.

חיים אבן-זהב יזם ומנכ"ל המיזם: "מדובר בקיפוח העצמאים המשתמשים בבית הקפה כמשרד ועל אף שמדובר בהוצאה עסקית המשמשת אותם בייצור הכנסתם, הוצאה זו אינה מוכרת לצרכי מס. מהיום, יכולים עצמאים להגיש למס הכנסה חשבוניות של "משרד בקפה" עבור "שירותי משרד" המתקבלים בבתי קפה נבחרים וחשבוניות אלה מהוות הוצאה מוכרת לכל דבר ועניין".

עו"ד דורון לוי, יזם, מומחה למיסוי ומבעלי "משרד בקפה", מסביר: "הסיבה שחשבונית בית הקפה אינה מוכרת, היא שמדובר בחשבונית המוגדרת בתקנות המס כחשבונית "מעורבת" כזו המערבת הוצאה פרטית ביחד עם הוצאה עסקית. אנחנו, במשרד בקפה", מוסיף לוי, "רתמנו את הטכנולוגיה לעזרתנו ומצאנו דרך, לגמרי חוקית, להפריד בין סוגי ההוצאות ולאפשר ללקוחותינו העסקיים לקבל שתי חשבוניות, האחת עבור מזון ומשקאות (שאינה מוכרת) והשנייה עבור שירותי המשרד המתקבלים בבית הקפה. החשבונית השנייה מוכרת במלואה לצרכי מס וכמו כן ניתן לקזז את כל המע"מ בגינה.

איך זה עובד? העצמאי מוריד לטלפון שלו את האפליקציה של "משרד בקפה". לאחר ההצטרפות והרישום טוען הלקוח את האפליקציה בכסף (בשיטת ה – Pre-Paid). בעת קבלת החשבון בבית הקפה מזדהה הלקוח באמצעות האפליקציה או באמצעות כרטיס מגנטי וחברת משרד בקפה משלמת לבית הקפה עבור הזמנת הלקוח.

בתחילת כל חודש מקבל הלקוח במייל שתי חשבוניות המרכזות את כל ההוצאות שהוציא בבתי קפה בחודש הקודם. "החשבונית האדומה" – עבור המזון והמשקאות, בסך 40% מסך ההוצאה בבתי קפה (שאינה מוכרת לצרכי מס) ו"החשבונית הירוקה" – עבור "שירותי המשרד"  בסך 60% מסכום ההוצאה, חשבונית – המוכרת לצרכי מס לכל דבר ועניין.

לפי נתוני הלמ"ס, בישראל רשומים מעל 400,000 עצמאים, ולפי סקר שערכה חברת "משרד בקפה", באמצעות "מכון רושניק למחקרי שווקים", כ- 57% מהעצמאים בישראל משתמשים בבתי קפה לצרכי עבודתם (228,000 עצמאים).

ב"משרד בקפה" מסבירים כי חלוקת המחירים 40% על מזון ו-60% על שירותי משרד משקפת באופן נכון את התוספת שמשלם הלקוח עבור הזכות לשבת בבית הקפה אגב צריכת המזון ו/או המשקה. החלוקה מבוססת על סקר יחסי מחיר שערכה חברת Numerics בהנהלת ד"ר רועי שלם וד"ר טל מופקדי מאוניברסיטת תל אביב. במסגרת הסקר נבדקו מהן התוספות למחירים של מוצרי בית הקפה שמשלם הלקוח עבור הזכות לשבת בבית הקפה ולקבל את השירותים הנלווים למזון ולמשקה. הסקר הראה כי התשלום על "הזכות לשבת" מגיע לכדי 60 אחוזים ממחיר המוצר בתפריט.

כתיבת תגובה