בשורת דיור חרדית באלעד: 4,000 יח"ד במחיר מטרה

רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון והבינוי מפרסמים  שני מכרזים בעיר החרדית אלעד | האחד "דיור במחיר מטרה" לבניית כ- 4,000 יח"ד בבנייה רוויה | המכרז הנוסף למסחר ותעסוקה בהיקף 880 אלף מ"ר

הרחבת אלעד | הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] ומשרד השיכון והבינוי מפרסמים מכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית כ- 4,000 יח"ד בבנייה רוויה וכ-880,000 מ"ר למסחר ותעסוקה באלעד.

המכרז הוא חלק מתכנית תמ"ל/1081 שמטרתה הרחבת העיר אלעד בשטח כולל של 3,300 דונם ותוספת 4,300 יח"ד, מתוכן 1,250 יחידות דיור בדירות המוגדרות כדירות קטנות עבור משקי בית עם מעט נפשות וכן 300 יחידות דיור עבור דיור מוגן. התכנית מציעה מבנים בגובה של עד 8 קומות בצפיפות ממוצעת של 21 יח"ד לדונם.  

בנוסף ליחידות הדיור, התכנית כוללת גם שטחים רבים עבור מוסדות ציבור ושטחים ציבורים פתוחים לשימוש התושבים וכן תשתיות הדרושות לעיר אלעד בגין הגידול המשמעותי ביחידות דיור; בכלל זה מחלף חדש בצומת מגדל אפק המחבר בין הכבישים 444 ו-471, מסופי תחבורה ציבורית, תחנת משנה לחשמל, תוספת בית עלמין ומתקני איגום וויסות למי נגר.

כמו כן, התכנית מציעה שטחי תעסוקה רבים לעיר הסובלת  ממחסור בנושא זה, הממוקמים ממערב לעיר הקיימת באזור נגיש ובסמיכות לדרכים ראשיות ותחנת הרכבת. למתחם התעסוקה פוטנציאל רב לחיזוק איתנותה הכלכלית של העיר אשר תתרום לרווחת תושביה.

בעקרונות השכונה ניתן דגש על חיבורים וקישוריות לעיר הקיימת באמצעות מערך דרכים ושבילים להולכי רגל ויצירת מרחבים ציבוריים איכותיים הכוללים עירוב שימושים של מגורים מסחר ומוסדות ציבור. התכנית נותנת עדיפות להולכי רגל ותחבורה ציבורית ומנגישה את שטחי הטבע והנחלים המקיפים את העיר.

4 תגובות ל: "בשורת דיור חרדית באלעד: 4,000 יח"ד במחיר מטרה"

  1. אני באלעד 22 שנה אפילו תחנת דלק אין אז למה הרים וגבעות קודם דברים מינימלים
    שום דבר אין פה

  2. יפה! טוב לבנות ליהודים. אני ממש מקווה שנזהרו לא להכחיד את הצבאים. ושמרו להם על מסדרון טבעי שבו יוכלו לשרוד. אלעד קרובה לאחד המקומות הקריטיים לעובדה שעדיין קיימים צבאים בארץ ישראל

  3. על חשבון היער ומאגרי מים
    נו בטח יהיו עוד הקצאות רק לציבור אנש
    שטח תמורת הצבעה בבחירות.
    חצי מהשטחים של תוך העיר נתנו לציבור מסויים גזירת קופונים.מעניין מי מתעשר מיזה
    היכן אלה שיחקרו

  4. סוף סוףףף איזה כיףףף

כתיבת תגובה