בשמים וסבונים מוצקים לא יכנסו לרפורמת התמרוקים

המשמעות: יבואני ויצרני הבשמים לא יעברו לאחריות רגולטורית "מחמירה" של משרד הבריאות, אלא יישארו תחת רגולציה "מקלה" של משרד הכלכלה, עד אשר ואם יוחלט אחרת

אילוסטרציה: lulu and isabelle | שאטרסטוק

משרד הכלכלה מברך היום על ההתקדמות המשמעותית בדיונים על אישור רפורמת התמרוקים, זאת בעקבות הודעת מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי בשמים וסבונים מוצקים, לא יהיו חלק מהרפורמה, ויישארו באחריות משרד הכלכלה, ללא רגולציה מחמירה, כפי שהיו עד כה.

במסגרת הדיונים שנמשכו היום בוועדת העבודה בראשות חה"כ אלי אללוף (כולנו), הודיע עוד משרד הבריאות כי גם בנושא מוצרים רגישים, לא יהיה בשלב זה כל שינוי במדיניות. המדובר בשוק מוצרי הטיפוח והתמרוקים, שהיקף פעילותו נאמדת בהיקף של כ-8.6 מיליארד שקלים בשנה.

במשרד הכלכלה הדגישו כי שוק מוצרי הטיפול והתמרוקים הוא שוק ריכוזי, המאופיין בחסמי יבוא רבים התורמים לשמירת הריכוזיות בו. היבואנים הגדולים של המותגים החזקים של החברות הבינלאומיות – שהם מעטים – מרכזים כוח שוק רב. בעיה זו באה לידי ביטוי בכך שעל אף שמדובר בשוק שנתח היבוא בו גדל כל הזמן ביחס להוצאה הפרטית, מחירי המוצרים נמצאים בעליה.

אחד החסמים המרכזיים המשמר את הריכוזיות הגבוהה בשוק זה, הוא היעדר יבוא מקביל, ולפיכך פתיחת השוק ליבוא מקביל, היא גם אחד הפתרונות החשובים להגברת התחרות והקטנת הריכוזיות. משרדי הבריאות והכלכלה עמלים על גיבוש הסכמות בעניין זה, בהמשך לדיון הוועדה שהתקיים היום.

כתיבת תגובה