בתוך כשבוע: כרבע מהקשישים בישראל הנפיקו כרטיס 'זהב קו'

מדובר על כמחצית מבני 75 ומעלה שביצעו לפחות נסיעה אחת בישראל בשנה האחרונה | כ-270 אלף קשישים מתוך 450 אלף מחזיקים בכרטיס רב קו | מעל 100 אלף מתוכם הנפיקו את עדכון הפרופיל ל'זהב קו' המאפשר להם נסיעה בחינם | ומה יקרה ליתרת הסכום שצברו הקשישים על כרטיסיהם?

יש קשישים שמעדיפים לצעוד רגלית | צילום אילוסטרציה: Nelli Syrotynska, שאטרסטוק

מעל 100 אלף אזרחים ותיקים מעל גיל 75 הנפיקו "זהב קו" המאפשר נסיעה חינם בתחבורה הציבורית. מדובר על כמחצית מאוכלוסיית הזהב הנוסעת בתחבורה הציבורית.לפי נתוני משרד התחבורה, בישראל 270 אלף נוסעים מגיל 75 המחזיקים ״רב קו״, מהם כ-200 אלף ביצעו נסיעה אחת בממוצע בחודש בשנה האחרונה (לפי נתוני הלמ״ס, בישראל 450 אלף אזרחים מעל גיל 75). עתה, מעל 100 אלף מתוכם עדכנו פרופיל "זהב קו", המאפשר נסיעה חופשית חינם בכל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל – אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה, מטרונית, כרמלית ורכבלית בחיפה.

הטענת פרופיל "זהב-קו" מתאפשרת בכרטיס הרב-קו או באחד מיישומוני התשלום בתחבורה הציבורית – מוביט, פנגו, רב-פס או סלו.

ניתן לעדכן את הפרופיל בכרטיס הרב קו מכל מקום, באמצעות אתר "רב-קו אונליין" או "רב קו של הופאון", בסניפי הפארם, בעמדות הדיול של משרד התחבורה ובמרכזי "על הקו" ברחבי הארץ.

בני 75 ומעלה שאין ברשותם כרטיס רב-קו יוכלו להנפיק כרטיס "זהב קו" חדש ללא עלות. הנפקת הכרטיס ועדכון הפרופיל יתבצעו בהצגת תעודה מזהה וללא עלות, באמצעות אתרי "רב קו אונליין" או "רב קו של הופאון" ובעמדות על הקו ברחבי הארץ. ניתן לעדכן פרופיל או להנפיק כרטיס רב קו גם באמצעות מיופה כח, בהצגת תעודה מזהה של בעל הכרטיס המיועד, טופס ייפוי כח ותמונת פספורט.

במטרה לאפשר זמן היערכות מספק, משרד התחבורה הנחה את הבקרים לאפשר לבני 75 ומעלה, לנסוע חינם בתחבורה הציבורית גם ללא "זהב-קו", בהצגת תעודה מזהה, עד ל-18 באוגוסט.

יודגש כי הפרופיל אינו מתעדכן באופן אוטומטי עם הגעה לגיל 75 ויש לעדכן את הפרופיל באופן יזום. כמו כן, חובה לתקף בכל נסיעה גם ללא עלות, וזאת לצרכי ניהול השירות על ידי משרד התחבורה והתחשבנות מול מפעילי התחבורה הציבורית. נסיעה ללא תיקוף הכרטיס תיחשב כנסיעה ללא תשלום ועלולה לגרור קנס כספי.

 

ומה באשר לכסף שנצבר בכרטיסי הרב-קו עד כה? בני 75 ויותר, שבכרטיס הרב-קו שלהם טעונה יתרה כספית (ערך צבור) יוכלו לקבל החזר לכרטיס האשראי באמצעות אתרי "רב קו און ליין" ו"רב קו של הופאון", והחזר במזומן ברשתות הפארם ובעמדות "על הקו".

כתיבת תגובה