בתי המלון: קמפיינים, הוזלות של 20% ופריסת תשלומים

יש גם השלכות טובות לקורונה: רשתות המלונות הגדולות בישראל הורידו מחירים ב-20% • בנוסף, באופן תקדימי הן החלו לאפשר פריסת תשלומים רחבה, דבר שלא היה מקובל בענף עד היום • וגם: איזו רשת גדולה שוקלת לצאת עם הפנים לחרדים

מלון דן בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

ענף התיירות, ספג את אחת המכות הקשות ביותר במשבר הקורונה ורק בשבועות האחרונים החלה התאוששות קלה של תיירות הפנים. בימים האחרונים גם החל משרד התיירות בקמפיין פרסומי במטרה להגיע לתיירות פנים מוגברת.

לפי סיכום בין שר האוצר ישראל כ"ץ ושר התיירות הנכנס אסף זמיר, יוקצו 300 מיליון ש"ח כסיוע לענף, וכמובן, שהתאחדות המלונות לא ממש מרוצה מהסכום שהינו קצה-הקצה של ההפסדים.

איש התקשורת החרדי אורי שטיינר חשף הבוקר (ה) בעיתון 'בקהילה' שורת שיחות שקיים עם מנכ"לי בתי המלון הגדולים בישראל. בין היתר ציטט העיתון את מנכ"ל רשת מלונות דן, רונן ניסנבאום, שסיפר כי "עד כה, פתחנו ששה מלונות, כשבהדרגה אנחנו פותחים מלונות נוספים. עד סוף החודש נפתח מחצית ממלונות הרשת. את יתר המלונות, ככל הנראה לא נפתח עד שייפתחו השמיים שוב, משום שאלו מלונות שמשרתים בעיקר תיירי חוץ ואנשי עסקים זרים.

"בנוסף, ישנם שני מלונות, דן פנורמה תל אביב ודן ירושלים, שעד לפני חודש שימשו לבידוד של נשאי קורונה מאומתים א-סימפוטמטיים, וכעת משמשים עבור מבודדים השבים מחו"ל".

ניסנבאום אף הביע תקווה כי המלונות "יגיעו לתפוסה קרובה לזו שהייתה בהם בעבר", והסביר כי "אנחנו מניחים שכמות הלנים הישראליים שמתארחים בדרך כלל במלונות שפתחנו לא תרד". הוא הסביר כי אף שיש אנשים בקבוצות סיכון שלא יגיעו ומי שחוו משבר כלכלי לא יתיירו השנה גם לא בתוך ישראל, אך לעומתם "ישנם רבים שבכל שנה מבלים את חופשת הקיץ בחו"ל והשנה נאלצים להישאר בארץ, ומכיוון שסביר להניח שאחרי חודשי הסגר רבים ירצו לצאת ולהינפש הרי שאלו יפצו על חסרונם של אלו ונראה נתוני תפוסה שמתקרבים לנתוני אשתקד".

מנכ"ל רשת מלונות 'דן' גילה בשיחה עם שטיינר כי בתי המלון בישראל פועלים ברווח של 10% בלבד, לאחר הוצאות האבטחה, הכשרות ועוד, וטען כי המלונות למבודדים אינם פועלים משיקול של רווחיות. "לכל היותר מניעת הפסדים", וחשף כי "הרווח בכל מלון כזה עמד על כ-50-100 אלף ש"ח בחודש, כשמדובר על מלון שבתקופה המקבילה בשנים שעברו הכניס שניים-שלושה מיליון ש"ח בחודש".

אחרי שניסנבאום פורש ב'בקהילה' את נתוני העובדים והיוצאים לחל"ת, הוא מצהיר: "הורדנו את המחירים ב-20%. לא רק אנחנו, אני יודע שגם הרשתות הגדולות האחרות הורידו מחירים בסדר גודל של כ-20%. הציבור ספג מכה כלכלית קשה, ובהתחשב בכך שגם כך מחירי התיירות בארץ יקרים יותר החלטנו להתחשב בנופשים. לא רק מבחינת גובה המחיר באנו לקראת הלקוחות אלא גם באופן התשלום, שכאשר בעבר כמעט ולא היה ניתן לפרוס את התשלום כעת אנחנו מאפשרים עשרה תשלומים. זוהי לא רק התחשבות, אלא גם צעד נכון בראייה אסטרטגית. המחירים הנוחים יוציאו את האנשים מהבתים והתפוסה במלונות תעלה".

ניסנבאום חשף עוד כי פני הרשת לציבור החרדי. "בדרך כלל, כמעט כל המלונות שלנו הם בכשרות רגילה, כך שאנחנו פחות פונים למגזר החרדי, למעט קבוצות שמכשירות מלונות לפעמים עבורם ומלון הבוטיק שלנו בצפת שהוא בכשרות מהדרין. אך כעת, לאור המצב אנחנו שוקלים להכשיר מלונות למהדרין, כדי לפנות גם אל קהל היעד החרדי".

כתיבת תגובה