ב-35 מיליון שקל: 'חמת' רוכשת את השליטה ב'מטבחי זיו'

אחרי 'חזי בנק' ורשת 'אלוני' – קבוצת חמת נכנסת לתחום המטבחים: רוכשת את השליטה (70%) בפעילות 'מטבחי זיו' לפי שווי 50 מיליון שקל עם אופציה לרכישת מלוא הפעילות בשנים הקרובות | מטבחי זיו פועלת באמצעות 7 אולמות תצוגה, ורשמה הכנסות של כ-40 מיליון במחצית הראשונה של 2021

יואב גולן, בעלי חמת | צילום: רמי זרנגר

קבוצת חמת ממשיכה להרחיב את פעילותה הקמעונאית. חמת מדווחת היום כי התקשרה בהסכם לרכישת השליטה (70%) בפעילות 'מטבחי זיו' תמורת כ-35 מיליון שקל, המשקף לה שווי של כ-50 מיליון שקל. 

 במסגרת ההסכם, לחמת תוענק אופציית רכש (Call) לרכישת יתרת פעילות מטבחי זיו ולמוכרת תוענק אופציית מכר (Put) למכירת יתרת אחזקתה בפעילות לחמת. המוכרת תהיה זכאית לממש את האופציה החל ממועד השלמת העסקה. חמת תהיה זכאית לממש את האופציה החל מיום 1 בינואר 2024. 

 מטבחי זיו הינה חברה פרטית בבעלות ובשליטה מלאה של אבי זיו, הפועלת החל משנת 1991 בייצור, שיווק ומכירה של מטבחים מעוצבים, ובכלל זה מוצרים נלווים למטבחים (כגון מוצרי חשמל למטבחים, ברזים, כיורים וכדומה). מטבחי זיו פועלת באמצעות 7 אולמות תצוגה בפריסה ארצית ומעסיקה כ-200 עובדים. פעילות הייצור של מטבחי זיו מבוצעת ממפעל הממוקם בשדרות. 

מטעם חמת ליוו את העסקה עורכת הדין יפית אדר שניצר יחד עם עו"ד אורי גוטליב ממשרד שניצר גוטליב סאמט. מטעם מטבחי זיו ליווה את העסקה עו"ד אסף לפיד ממשרד AYR. 

מהנתונים שפרסמה חמת, מטבחי זיו רשמו הכנסות של כ-39.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2021, הכנסות של כ-71.9 מיליון שקל בשנת 2020 והכנסות של כ-65.7 מיליון שקל בשנת 2019.

לאחרונה פרסמה חמת את תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2021 מהן עולה כי חמת רשמה ברבעון השלישי גידול בהכנסות לכ-198 מיליון שקל על אף מיעוט ימי עבודה בספטמבר, לצד גידול של כ-26.4% לכ-20.5 מיליון שקל ברווח הנקי. בתשעת החודשים הראשונים ל-2021 חמת רשמה גידול של כ-17.8% בהכנסות לכ-595 מיליון שקל לצד גידול של כ-81.2% ברווח הנקי לכ-59.6 מיליון שקל. 

יואב גולן, יו"ר קבוצת חמת: "רכישת מטבחי זיו היא צעד אסטרטגי חשוב כחלק מהרחבת פעילותה הקמעונאית של חמת ומשתלבת בצורה מצוינת עם העסקאות שביצענו בשנים האחרונות לרכישת חזיבנק ורשת שיש אלוני שכבר נושאות פרי. תחום הבנייה למגורים והשיפוצים צפוי להמשיך ליהנות מסביבה עסקית תומכת, ורכישת מטבחי זיו מרחיבה את סל הפתרונות שמציעה החברה ללקוחותיה, וכן לאדריכלים מולם החברה עובדת, ומחזקת את מיצובה בתחום צומח זה".

יאיר לוי, סמנכ"ל הכספים של קבוצת חמת: "אנו מוסיפים היום עוד חלק לפאזל באסטרטגיה שלנו. פעילות מטבחי זיו סינרגטית לפעילויות הליבה של חמת ותואמת את האסטרטגיה של החברה, להוות one stop shop בתחום מוצרי הגמר ועיצוב הבית בשוק הבניה והשיפוצים, הנהנה מביקושים גבוהים. תהליך רכישת המטבח הוא חלק אינטגרלי מתהליך רכישת הקרמיקה ומוצרי גמר הבית ובמרבית המקרים מלווה על ידי אותו מעצב מטעמו של בעל הדירה או הבית וזה ערך מוסף מיידי עבור הלקוחות שלנו. תהיה פה בשורה לקהל הלקוחות והאדריכלים איתם אנו פועלים. אנו מאמינים שרכישה זו, כמו רכישות קודמות שביצענו בשנים האחרונות, צפויה לתרום בשנים הבאות לגידול בהיקפי הפעילות ותוצאות הקבוצה לטובת בעלי המניות.".

כתיבת תגובה