ב-5 מיליארד: הושקו המגדלים היקרים והגבוהים בישראל

120, 88 ו-77 קומות – אלה המגדלים שיוקמו בהשקעה של כ-5 מיליארד שקלים בסמוך מאוד לבורסת היהלומים "הקמת שלושת המגדלים היא חלק מתוכנית גדולה וחזון להפוך את מתחם הבורסה למרכז עסקים מודרני ושוקק", אמר נשיא הבורסה בטקס ההשקה המרשים

משיקים את המגדלים הגבוהים והיקרים בישראל. מימין: יורם דבש, דני טל, אופיר גור וערן זיני | צילום: '4 צלמים'

אירוע חגיגי נערך השבוע בבורסת היהלומים ברמת-גן, לרגל השקת שלושה מגדלי ענק, בני 120, 88 ו 77 קומות, שיוקמו בהשקעה של כ 5 מיליארד ₪. האירוע נערך באולם המרכזי בבורסת היהלומים ברמת-גן, בנוכחות אורחי הכבוד: הרב הראשי לישראל לשעבר וחתן פרס ישראל, הרב ישראל מאיר לאו, וכרמל שאמה הכהן – ראש עיריית רמת גן.  

במסגרת האירוע נחשף לראשונה בפני 3,000 חברי הבורסה. פרויקט הנדל"ן הגדול במדינה שיוקם בסמוך מאוד לבורסת היהלומים. פרטי הפרויקט הגרנדיוזי הוצגו על ידי אבנר ישר – האדריכל הראשי של הפרויקט.  

יורם דבש, נשיא בורסת היהלומים פתח בהתרגשות את האירוע ואמר: "זה פרויקט שישנה לא רק את פני הרקיע של ר"ג וגוש דן, אלה גם את המציאות הכלכלית של חברי בורסת היהלומים. הקמת שלושת המגדלים היא חלק מתוכנית גדולה וחזון להפוך את מתחם הבורסה למרכז עסקים מודרני ושוקק, שיעברו בו מדי יום עשרות אלפי אנשים". 

עוד אמר דבש: "אנו מקווים שאחרי החגים תקום סוף סוף ממשלה חדשה וטובה שנוכל להמשיך ולקדם את היוזמות של ענף היהלומים ברמה לאומית ועולמית. אנו זקוקים היום יותר מתמיד לתמיכה ולעידוד של המדינה". 

בסיום דבריו עדכן דבש כי אופיר גור מונה כמפקח על היהלומים והוא יחליף בתפקידו את המפקח היוצא – דני טל. 

בין החוגגים: ערן זיני – מנכ"ל בורסת היהלומים, קובי קורן – יו"ר ההתאחדות, בועז מולדבסקי – יו"ר מכון היהלומים שהוא גם יו"ר ועדת הנדל"ן של הבורסה,   עורכי הדין המובילים את הפרויקט – עו"ד שמואל עייני, ועו"ד אמנון קולבק ועוד.

בכתבה ארוכה על המגדלים בישראל סקרנו את גורד השחקים שיכונה 'מגדל 120' על שם 120 הקומות שאושרו לו. הוא יטפס לגובה של יותר מחצי קילומטר וגובהו יגיע ל- 520 מטר. במקור הוא היה מתוכנן לגובה של 440 מטר עם 111 קומות. ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן, החליט על תוספת של 80 מטר, והוועדה בראשותו אישרה פה אחד את ההצעה.

 

המגדל שייבנה כאמור בשטח הבורסה ברמת גן ישולב בחלקו בבורסה וחלקו יושכר לעסקים בתחומים אחרים. התוכנית המורחבת לכל האזור שהגיש משרד ישר אדריכלים לאזור הבורסה ברמת גן מיועדת לחבר מרחב גדול למתחם עסקים מודרני רציף שיתחיל מתחנת רכבת ארלוזורוב יעבור בקו הרכבת הקלה ויכלו את ציר ז'בוטינסקי ושדרות אבא הלל.

שינוי נוסף שעשה שאמה-הכהן בתוכנית הרחבת מתחם הבורסה הוא הוספת מגדל נוסף על השניים שהיו כלולים בו. מדובר בפרויקט המקודם על ידי עיריית רמת גן, בעלות מוערכת של חמישה מיליארד שקל לבניית המרחב כולו עם שלושה מגדלים חדשים – בני 120, 88 ו-77 קומות. והוא ייצא לבחירת יזם לאחר קבלת כל האישורים.

כתיבת תגובה