גב-ים תקים את מפעל רב-בריח בעסקת ענק משותפת

גב-ים מרחיבה את פעילותה בתחום התעשייה: מתקשרת בעסקה משותפת להקמת מפעל רב בריח באשקלון, בשטח כולל של כ-40 אלף מ"ר • גב-ים תקים את המפעל, ורב בריח תשכור אותו לתקופה של 25 שנים • דמי השכירות: כ-11.5 מיליון ש"ח בשנה • חלקה של גב-ים בנכס – 70%

מפעל רב בריח באשקלון | הדמיה: evolve media ודורון הוק

גב-ים תקים עבור רב בריח את מבנה מפעלה, בשטח כולל של כ-41 אלף מ"ר, על גבי חטיבת קרקע באשקלון שבבעלות רב בריח בשטח של כ-55 דונם באזור התעשיה אשקלון. במסגרת השותפות, גב-ים תנהל ותממן את הקמתו של הפרויקט. עבודות ההתאמה במפעל תבוצענה על-ידי רב בריח ועל חשבונה, והיא תשכור את הנכס לתקופה של כ-25 שנה.

עם השלמת הקמתו של המפעל, במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023, יהיה חלקה של גב-ים בנכס – 70% וחלקה של רב בריח – 30%.

רב בריח היא מיצרניות הדלתות והמיגון המובילות בישראל, בבעלות משפחת דונרשטיין (80%) ופועלים שוקי הון (20%).

לרב בריח, נכון להיום, כ-50 אלף מ"ר שטחי ייצור באשקלון, ברקן וכרמיאל. רב בריח מעסיקה כ-800 עובדים באשקלון והמפעל החדש יוסיף כ-600 מקומות עבודה חדשים.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, אמר היום: "גב-ים הציבה לעצמה כיעד את הרחבת פעילותה בתחום המרכזים הלוגיסטיים והתעשייה, וממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום זה. תחום זה מהווה מנוע צמיחה נוסף ויציב ומסומן כאחד המוקדים העתידיים, באופן שמחייב הקמת מרכזי לוגיסטיקה ותעשיה גדולים ומבוססי רובוטיקה. ההסכם שנחתם עם רב בריח מהווה צעד נוסף ומשמעותי של החברה בהשגת היעד האמור".

יעקובוביץ ציין כי לגב-ים נכסים בהיקף של כ-1,034,000 מ"ר, הפרושים ב-18 ערים וכוללים 21 פארקים ומרכזי הייטק, משרדים, לוגיסטיקה, תעשיה ומסחר, הממוקמים באזורי ביקוש מהמובילים בארץ. מתוכם, היקף הנכסים המיועדים ללוגיסטיקה ותעשיה הינו כ-250 אלף מ"ר, כאשר בין המתחמים הבולטים נמצא פארק גב-ים מודיעין, פארק גב-ים ממן בלוד, פארק גב-ים קיסריה ואזורי התעשייה בחולון, יבנה, באר יעקב, מפרץ חיפה, טירת הכרמל ואחרים.

אבי יעקובוביץ | צילום: אלדד רפאלי

גב-ים מובילה פעילות ייזום אינטנסיבית, הכוללת, לאחר השלמת העסקה עם רב בריח, 8 פרויקטים, בהיקף של כ- 310 אלף מ"ר (חלק החברה כ-240 אלף מ"ר), בהשקעה כוללת של כ-1.8 מיליארד ש"ח, וצפי הכנסות של כ-140 מיליון ש"ח, המהוות תוספת של כ-90 מיליון ש"ח ל-FFO המיוחס לבעלי המניות (גידול של כ-37% לעומת ה-FFO המיוחס לבעלי המניות בשנת 2020, אשר הסתכם בכ-240 מיליון ש"ח). לאחר השלמה ואכלוס הפרויקטים שבייזום, בתום שנת 2024, מצבת הנכסים של החברה תעמוד על 1.3 מיליון מ"ר, עם הכנסות שנתיות של כ-715 מיליון ש"ח.

שמואל דונרשטיין, יו"ר ובעלים רב-בריח | צילום: אייל טואג

 

"לחברה כ-440 לקוחות, מרביתם חברות בינלאומיות גדולות, איכותיות ומבוססות, בקדמת הטכנולוגיה. נכון לתום שנת 2020, צבר ההזמנות של החברה בהסכמי שכירות חתומים הסתכם בכ-2.3 מיליארד ש"ח בגין נכסים מניבים, וכ-3.0 מיליארד ש"ח כולל הסכמי שכירות חתומים בגין פרויקטים בהקמה", אמר יעקובוביץ.

שמואל דונרשטיין, יו"ר ובעלים רב-בריח בירך על חתימת העסקה: "אני שמח וגאה על העלייה על הקרקע לבניית מפעל חדש בשטח של 41 אלף מ"ר של חדשנות וטכנולוגיה, שיביאו את רב בריח למכירות בכל העולם. גב-ים היא שותפה לדרך, שתתרום מניסיון של שנים רבות להשלמת הפרויקט ולהצלחת הבניה".

את העסקה ליוו עוה"ד שלומי כהן ושירי שני ממשרד גורניצקי ועוה"ד יוסי כהן ואיתי רוזנברג ממשרד מיתר.

כתיבת תגובה