'גוגל' בדקה, אנחנו השווינו: איפה הישראלים שוהים באמת?

ירידה בשהייה במקומות העבודה, אבל עוד לא עזיבה מלאה של הפארקים • הכל מדו"ח נתוני גוגל על תנועת האזרחים בימי הקורונה • וגם: איך ישראל בהשוואה לאיטליה?

משרדי גוגל | צילום: ארכיון

על איסוף הנתונים של גוגל כולנו כבר שמענו, וגם לנו קופצת מדי פעם ההודעה שגוגל מבקשת מאיתנו לחוות דעה על מקום מסוים אחרי שביקרנו בו, אבל למידע הזה פנים רבות.

בדו"ח מיוחד שפרסמה גוגל בעקבות הקורונה מציעה החברה למדינות חלק מהנתונים על מנת לקבל מידע טוב יותר על תנועת האזרחים בימי הקורונה וההסגרים. במסגרת זו, מציגה החברה את דו"ח הניידות של ישראל מאז פרוץ המשבר.

הדו"ח מחולק למידע על תנועה בקטגוריות הבאות:

  1. חנויות ומקומות פנאי כגון, קניונים, מסעדות, לונה פארקים, מוזיאונים וכדומה.
  2. רשתות שיווק ובתי מרקחת.
  3. פארקים ומקומות ציבוריים כגון גנים לאומיים, חופים ועוד.
  4. תחבורה ציבורית ורכבות.
  5. משרדים ומקומות עבודה.
  6. שכונות מגורים.

מניתוח הנתונים עולה, כי מתחילת חודש מרץ חלה ירידה של ממש בקטגוריות של חנויות ומקומות הפנאי (צניחה של 67%). לעומת זאת, ברשתות השיווק ובבתי המרקחת חלה ירידה איטית של 13 אחוזים בלבד. הפארקים והמקומות הציבוריים הראו בשלב הראשון עלייה, אך נראה שלאחר ההנחיות החדשות ננטשו גם הם בהיקף רחב והם עומדים על תפוסה (נכון למרץ, להזכירכם) של כ-56 אחוזים מבימים כתיקונם.

כך גם הרכבת והתחבורה הציבורית שהיה נדמה כי חלה ירידה משמעותית יותר בשימוש בה, אך הנתונים מלמדים כי גם בתחבורה הציבורית וגם במשרדים ובמקומות העבודה חלה ירידה דומה שמסמלת 59 אחוז תפוסה.

לעומת זאת, שהות האנשים בבתיהם גדלה משמעותית לאורך הזמן והגיעה לעלייה של 30 אחוז בהשוואה לימי שגרה.

האם אנחנו במצב טוב? נראה שלא ממש.

נתוני השהות בישראל | מקור: דו"ח גוגל

משום שאם ניקח בהשוואה את הנתונים המקבילים לאיטליה, שמחולקת בדו"ח למחוזות, אזי נראה כי בלומברדיה, מעוז התפרצות המגיפה אחוז הירידה בקטגוריית חנויות ומקומות הפנאי עומד על 95 אחוז.

כך גם הפארקים והתחבורה הציבורית ירדו ל-91 אחוז ו-89 אחוז בהתאמה.

לעומת זאת נראה, כי מקומות העבודה וההישארות בשכונות – באחוזים דומים לישראל. האיטלקים מאיישים 65 אחוז מהתפוסה הרגילה במקומות העבודה ורשמו 24 אחוז עלייה בשהייה בבתים.

אתם מוזמנים לנסות כל חבל ארץ כאן.

האם משרד הבריאות ישתמש בנתונים אלה לצורך בדיקת הנתונים בארץ ולפי זה למפות את אזורי הסגר החדשים? אין לדעת אם אינו עושה שימוש עמוק הרבה יותר מזה באיכון סלולרים באמצעות כרטיס הסים, בלי להזדקק לחסדיה של גוגל.

כתיבת תגובה