גורם באגו"י באשדוד: תוכנית הציר המזרחי היא השלב הבא שיבוצע

הבוקר דווחנו אודות דו"ח מבקר המדינה בנוגע לכשלים ביישום תכנית התחבורה באשדוד, כעת נמסרו תגובות נוספות • משרד התחבורה: "מדובר במיזם ראשוני, מורכב וייחודי מסוגו, הכולל אתגרים לכל אורכו, ולכן הוא גם מבוצע באופן הדרגתי" • גורם בכיר באגו"י בשיחה ל'ביזנעס': "ראש העיר מעולם לא ביטל את תוכנית הציר המזרחי. הוא דחה אותה לפי סדרי עדיפויות, אך מעולם לא ביטל אותה והיא תבוצע"

עיריית אשדוד | צילום: ויקיפדיה

הבוקר דווח ב'ביזנעס' אודות דו"ח מבקר המדינה בנוגע לכשלים ביישום תכנית התחבורה באשדוד. בידיעה נאמר כי המבקר מטיל את האחריות על ראש העיר, יחיאל לסרי, ועל מנכ"ל העירייה, אילן בן-עדי, כשגם משרדי התחבורה והאוצר לא נוקו מביקורתו של המבקר בדו"ח החריף. בידיעה הובאו גם תגובותיהם של העירייה וראש העיר, וכן של מנכ"ל העירייה ומומחה נוסף מטעמה.

כעת נמסר ממשרד התחבורה בתגובה לדו"ח: "עיר מודל ל'תחבורה בת קיימא', הינה תכנית פורצת דרך שנועדה לקדם פרויקטים של התחבורה הציבורית ברשויות המקומיות. אשדוד נבחרה לעיר מודל, על ידי ועדת המכרזים של משרדי התחבורה והאוצר. מדובר במיזם ראשוני, מורכב וייחודי מסוגו, הכולל אתגרים לכל אורכו, ולכן הוא גם מבוצע באופן הדרגתי. הפרויקט לווה על ידי ועדות שונות וחברות בקרה מקצועיות. בשנה האחרונה המיזם מנוהל תוך שיתוף פעולה הדוק בין משרד התחבורה לעירייה, במטרה להשלימו בהקדם האפשרי, ולקדם תחבורה בת קיימא בערים נוספות בישראל".

משרד האוצר טרם פרסם תגובה לדברים.

ואילו גורם בכיר בתנועת אגו"י בעיר עמו שוחחנו, אומר ל'ביזנעס': "ראש העיר מעולם לא ביטל את תוכנית הציר המזרחי. הוא דחה אותה לפי סדרי עדיפויות, אך מעולם לא ביטל אותה והיא תבוצע. נושא התחבורה בעיר הוא בראש מעיינינו, ונעמוד על כך שהדברים יתבצעו".

הגורם מפנה אותנו למכתבו של ראש העיר אל עובדי העירייה (שכבר הודלף בינתיים באתר 'אשדוד היום'), שם כותב לסרי בין היתר: "בחודשים הקרובים נשלים את רח' ז'בוטינסקי ואת הפעלת תוכנית קווי הנסיעה החדשים באוטובסים החשמליים, ובשלב הבא את החלק בתוך השכונות המזרחיות". הגורם גם מציין, כי לא מדובר בהבטחה לצורך המכתב, היות שגם בשיחה עם לסרי לפני זמן מה הוא שמע את ממנו הדברים, לפיהם הציר המזרחי הוא השלב הבא בתכנית התחבורה.

נסיונותינו לקבל את תגובת נציגי תנועת ש"ס בעירייה עד כה לא צלחו, לכשתתקבל נשמח לפרסמה.

כתיבת תגובה