גיוס ראשון להראל: ביקושים של 433 מיליון מהמוסדיים

הראל השקעות הנפיקה אגרות חוב וזכתה לביקושים של כ-433 מיליון שקל בשלב המוסדי • מתוכם בחרה החברה לגייס כ-250 מיליון שקל • זו הפעם הראשונה שהראל השקעות מגייסת חוב באמצעות הנפקת אג"ח • השלב המוסדי ננעל בריבית שקלית של 1.95% – נמוך מהריבית המקסימאלית בשיעור של 2.5% שהציעה החברה למשקיעים

מישל סיבוני מנכ''ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

קבוצת הראל השקעות ופיננסים השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרת אגרות חוב חדשה (סדרה א'). זו הפעם הראשונה שקבוצת הראל השקעות מגייסת חוב באמצעות הנפקת אגרות חוב. במסגרת השלב המוסדי, זכתה החברה לביקושים גבוהים של כ-433 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס סכום של כ-250 מיליון שקל.

בעקבות ביקושי היתר שנרשמו בהנפקה, השלב המוסדי ננעל בריבית שקלית שנתית של 1.95% (מרווח של 108 נ"ב מהממשלתי) – נמוך משיעור הריבית המקסימלית שהוצע במכרז שעמד על כ-2.5%.

במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב הנושאות ריבית שקלית קבועה, עם מח"מ ארוך של כ-7 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי יהיה בחודש דצמבר 2035. איגרות החוב של החברה מדורגות על ידי חברת 'מידרוג' בדירוג של Aa2.il עם אופק יציב.

את ההנפקה הובילה לידר הנפקות ולצידה קונסורציום החתמים – ברק קפיטל חיתום, פועלים אי.בי.אי והאנטר קפיטל.

מנכ"ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, מישל סיבוני: "אנו מודים לציבור המשקיעים על היענותו הגבוהה בהנפקה המוצלחת, המבטאת את הבעת האמון של שוק ההון בחברה, בהנהלתה, בפעילותה העסקית ובחוסנה הפיננסי".

בתוך כך, כפי שפורסם ב'ביזנעס', קבוצת הראל השקעות הודיעה אתמול, כי חברת הבת הראל ביטוח חתמה על הסכם לרכישת כל הפעילות הביטוחית של שירביט בתמורה לכ-102 מיליון שקל. לחברת הביטוח שירביט, המתמחה בעיקר בביטוחי פרט, לרבות ביטוחי רכב, ביטוחי דירות, נסיעות לחו"ל וביטוחים הנדסיים, יותר מ-100,000 לקוחות ומערך סוכנים רחב, לצד פעילות ישירה. כל אלה, ייקלטו בקבוצת הראל ביטוח, אשר פועלת בכל תחומי הביטוח ומתמחה בביטוחי בריאות, חיים, חיסכון ארוך טווח, ביטוחים אלמנטריים ושירותים פיננסיים.

כמו כן, כזכור, בתחילת החודש הנוכחי, קבוצת הראל  הודיעה, כי חברת הבת, הראל פנסיה וגמל, חתמה על הסכם עם פסגות לפיו היא תרכוש מספר קופות גמל וקרנות פנסיה שהיקף הנכסים מסתכם בכ-26 מיליארד שקל, וזאת בתמורה לכ-185 מיליון שקל.

קבוצת הראל השקעות סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2021 עם רווח כולל של כ-255 מיליון שקל והציגה תשואה על ההון של 13% (במונחים שנתיים). נכון לסוף הרבעון הראשון של 2021, ההון העצמי של הקבוצה הסתכם בכ-7.73 מיליארד שקל והיקף הנכסים המנוהלים של הקבוצה רשם שיא והסתכם בכ-301 מיליארד שקל.

כתיבת תגובה