גלנט ולייבוביץ': שיתוף פעולה מאחורי גב המפלגות החרדיות

יואב גלנט ומשה לייבוביץ' – שר הבינוי והשיכון שפרש, ד"ר ועסקן חרדי מוכר

ח"כ מוזס ומשה לייבוביץ בסיור בכסיף | צילום ארכיון): רשתות חברתיות

שר השיכון עד לאחרונה יואב גלנט (60, מושב עמיקם) ומשה לייבוביץ' (62, צפת) עושים הכל כדי לתת את הפתרון המשמעותי ביותר למצוקת הדיור החרדית. מדובר על קידום בניית העיר החרדית כסיף, המתוכננת לקום ליד ערד שבדרום, סמוך ליישוב כסייפה הבדואי. בכסיף מתוכננות 10,000 יחידות דיור בשלב הראשוני, כאמור, כדי לתת פתרון למגזר החרדי ששיעור הצמיחה שלו הוא למעלה מ-7% בשנה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לחצו כאן למעבר לדירוג 'המשפיעים' המלא של 'ביזנעס'.

חברי הכנסת החרדים התנגדו נחרצות להקמתה של כסיף, "זה עלבון, תוקעים אותם ביישוב חדש בסוף העולם. כסיף זה אפילו אחרי סוף העולם". אמר חה"כ יעקב אשר בראיון משתלח ל'גלובס'. גם אריאל אטיאס, שכיהן בעבר כשר השיכון מטעם ש"ס, הוביל את ההתנגדות החרדית לכסיף.

שר הפנים אריה דרעי, גם הוא לא מחסידי כסיף. לדידו, "כסיף, הוא דג טעים שראוי לגעפילטע פיש, לא מעבר לכך". לשיטתו של דרעי יש להוריד את ההצעה מסדר היום בכל פעם שהיא עולה. בדעה דומה מחזיק גם סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן.

לעומתם, שר השיכון יואב גלנט, המשיך לקדם את תכנון העיר. בראיון ל'יתד נאמן' אמר גלנט כי ימשיך לקדם את העיר כסיף, גם אם הציבור החרדי לא יבוא לשם. "אני שומע שלא מתלהבים מהמקום אבל אני לא מתכוון לקחת החלטות ממשלה ולעצור אותן".

לאחרונה נחשף ב'ביזנעס' כי חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס נפגש עם משה לייבוביץ', מי שהקים את ביתר עילית, ופועל כבר כמה שנים במרץ להקמת העיר החרדית החדשה כסיף. בנוסף, אמור להיפגש עם לייבוביץ' חה"כ ישראל אייכלר, מה שמראה על סדק בהתנגדות החרדית לכסיף. מדובר בחדשות טובות, שכן גלנט מקדם את תכנון העיר, אך לא את בניית העיר, כל עוד אין הסכמה ברורה מצד חברי הכנסת החרדים. כעת, נראה כי יש היתכנות לפתרון (חלקי) למצוקת הדיור החרדית.

השטח של העיר כסיף הוא בדרום, ליד הכפר הבדואי כסייפה, והדבר מרתיע רוכשים פונטציאלים. אך חשוב לזכור שכסיף תהיה בקרב שדה התעופה 'נבטים' המתוכנן, כמו גם מרכזי עסקים והייטק רבים שכבר החלו לעבור לדרום וימשיכו בכך במהלך השנים הקרובות.

כשר השיכון דאג גלנט לדברים נוספים השנה, ביניהם שיפוץ דירות עמידר לזכאים ורכישת דירות חדשות לזכאי הדיור הציבורי, ישנם דברים נוספים שעשה ועושה גלנט, אך הקרדיט עליהם נלקח ע"י יו"ר המפלגה שלו, שר האוצר משה כחלון. בכל אופן, לא ניתן להתעלם מהשפעתו של גלנט, יחד עם עשייתו למען העיר החרדית החדשה כסיף. עבודה שנעשית בשיתוף פעולה עם משה לייבוביץ' ויחד הם מצליחים להשפיע לטובה על כלכלת 2018.

למרות שגלנט פורש כעת מכולנו ומצטרף לליכוד, נראה כי בכנסת הבאה מקומו מובטח, בפרט לאור הקבלות הרבות שהוא מביא איתו לאור עשייתו במשרד השיכון

כתיבת תגובה