גל ההתייקרויות במשק: שינוע מכולה התייקר ב-534%

גל עליות מחירים במוצרי המזון והצריכה • השר במשרד האוצר חמד עמאר במענה לפניית ח"כ אורי מקלב: "עליית המחירים נובעת מייקור עלויות השילוח וחומרי הגלם" • לטענתו – ייבוא מכולה מסין התייקר מ-2,300 דולר ל- 12,300 דולר

מליאת הכנסת קיימה הבוקר דיון מיוחד ביוזמת ח"כ אורי מקלב בהצעה דחופה לסדר אליה הצטרפו אף חברי כנסת נוספים מהסיעות השונות עקב גל ההתייקרויות של מוצרי מזון וצריכה שונים שיפגע בשכבות החלשות.

"אחד מנותני השירותים כאן, שבבניין הזה משתמשים בו, הודיע השבוע על עליית מחירים לאור העלייה בחומרי הגלם, זו לא עליית מחירים צפויה; אנו כבר היום נמצאים בעיצומו של גל התייקרויות ולא רק במוצרים כלליים אלא אף במוצרי יסוד. כך למשל, פירות העונה יקרים מאוד – משפחות רבות אינן רוכשות את פירות העונה בגלל המחירים שלהם, אלו מוצרים בסיסים שמשפחות רבות לא רוכשים אותם, זה בפירות, זה במוצרי החלב שעתידים להתייקר ובעוד דברים", אמר מקלב.

הוא ציין כי גם כאשר קמה המחאה החברתית היה מדובר בעליית מחירים קטנה בהרבה מעליית המחירים הגבוהה הזו. "רשתות השיווק מדווחות כבר תקופה על זינוק ברווחיהן, חברות המזון גרפו הון במשבר הקורונה ומדוע הצרכן צריך לספוג את כל עליית המחירים הזו?! יתכבדו נא החברות לספוג חלק מגל עליית המחירים.

"אם משרדי האוצר והכלכלה יידעו להיכנס לנושא הזה בצורה רצינית במטרה לצמצם באופן מידי את עליית המחירים על ידי רגולציה כזו או אחרת נוכל לסייע לאלפי משפחות לחזור ולרכוש מוצרי יסוד".

השר במשרד האוצר חמד עמאר הציג את מדיניות הממשלה בתגובה לדברי מקלב, ולטענתו, מקור ההתייקרות אינה בחברות אלא בייקור בחומרי הגלם, השילוח והייבוא לארץ.

כך למשל, הציג נתונים לפיהם מחיר התירס התייקר במאה ועשרה אחוזים. מחירי השיבולת שועל והשמן זית עלו בשלושים אחוזים. לצד זה, ישנה גם התייקרות של השינוע. כך למשל, ייבוא מכולה עלתה מאלפים ושלוש מאות דולר למחיר של שנים עשר אלף ושלוש מאות דולר. כך גם השינוע מטורקיה עלה – ואלה דברים המשליכים על כל המשק.

3 תגובות ל: "גל ההתייקרויות במשק: שינוע מכולה התייקר ב-534%"

  1. כעובד נמל שקיבל הנחייה מהוועד להוריד תפוקות כדי לתקוע אוניות בחוץ אני טוען שחלק גדול מהייתקרויות בגלל סכסוכי עבודה פנימיים אולי הגיעה הזמן שהממשלות חסרות האונים מול הוועדים בעבר ולצערי גם הנוכחית ילחמו בנמלים עד חורמה ומי שרוצה הוכחה לכך מוזמן לנסוע בקו החוף של המומחה אשדוד וחיפה ויראה את כל האוניות שעומדות בחוץ ….בושה וחרפה

    והכי עצוב ששרת התחבורה החדשה שמתיימרת להיות שרה שדואגת לשיוויון זכויות לא פצתה פה עד עכשיו בנושא כי אין לה מושג בזה .

    אז עם ישראל תמשיכו להיות פראיירים ותתנו לוועדים החזקים במדינה לעשוק את האזרחים ולגרוף משכורות עתק ולהמשיך בעיצומים .

  2. יש להפריט את הנמלים כי ועדי העובדים החמדנים גורמים תדיר למדינה שלמה לשלם יותר כסף על מוצרים בשל מילחמתם על משכורתם שהם מהגבוהות בשוק.לכן הפרטה והעברה לידים פרטיות ישימו קץ להיתעללויות של אנשי הנמל וציותהם….

  3. רק במדינה שאין דין ואין דין יכולים להשתלח בעם שלם ואין פוצה פה ממשלה עלובה ממש מיצטער על החירה שלי בימינה ממש עלובים שלא עושים מה שהבטיחו יגרדו את אחוז החסימנ אולי פחות

כתיבת תגובה