דחייה נוספת ביישום יציאת בריטניה מאירופה

האיחוד האירופי קיבל את בקשת בריטניה לדחות את ה'ברקזיט' בשלושה חודשים, עד ל-31 בינואר • במקביל, ראש הממשלה ג'ונסון יוזם מהלך לבחירות בזק נוספות

לונדון נשארת אירופאית | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

התאריך בעוד יומיים ה-31 באוקטובר – הדד-ליין המקורי של הברקזיט – היה אמור להיות עבור ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון כתאריך סופי מסוג "להיות או לחדול". נראה, כי למרות הכישלונות הרודפות אותו בהצבעות, כתוצאה מהתנגדות חברי הפרלמנט, יצליח ג'ונסון לרעות בשדות שקודמיו לא הצליחו לשעוט בהם.

אתמול פורסם כי האיחוד האירופי הסכים לבקשת בריטניה והברקזיט יידחה ל-31 בינואר. את הדברים הודיע נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק. מדינות האיחוד שרואות את הנעשה בבריטניה, אמורות להצביע בהמשך השבוע בעד הדחייה, על מנת לאשר אותה באופן סופי.

ב'רויטרס' דווח כי בימים הקרובים צפוי הפרלמנט הבריטי להכריע בעניין הצעתו של ג'ונסון, לקיים בחירות בזק ב-12 בדצמבר. בדיווח נכתב עוד, כי לפני כשבוע נחל ג'ונסון מפלה בפרלמנט, כאשר לא הצליח להעביר את לוח הזמנים לקראת ההסכם, וכתוצאה מכך הסכם הפרישה שהשיג שבוע קודם לכן, לא עלה להצבעה.

במקביל ניסה מייקל גוב, השר הממונה על היערכות לברקזיט ללא הסכם, להניע את מבצע החירום 'ילוהאמר' אשר היה אמור להתבצע במקרה שהאיחוד האירופי היה מסרב לדחייה. המתנגדים לברקזיט חוזים קטסטרופה שלטונית במדינה, החל היעדר ניסיון לוגיסטי בניהול מערכות שכיום מנוהלות דרך האיחוד, המשך בעיכובים בהכנסת סחורות לבריטניה, שיבושים בטיסות, הפגנות ברחבי בריטניה, ומחסור אפשרי במזון, תרופות ודלק. התוכנית הזו הייתה מיועדת להתמודד עם היום שאחרי הברקזיט ולהתמודד עם החששות האלו.

כתיבת תגובה