דירה להשכיר בק. גת, דובאי בפ"ת ודיור לצעירים בירושלים

דירה להשכיר ורמ"י שווקו בהצלחה 246 יח"ד בשכונת כרמי גת, בקרית גת במודל של השכרה ארוכת טווח | עיריית ירושלים אישרה להפקדה את התכנית להקמת מתחם המגורים כרמית בוועדה המחוזית – היקף היח"ד צומצם ל-1000 שיוביל ל-20% מגורים ו-80% צרכי ציבור | הומלצה להפקדה תכנית פרויקט אימבר בפתח תקווה עם 40,000 מ"ר מסחר ותעסוקה – עלות השקעה מוערכת: 250 מיליון שקלים. | וגם: שורת מכרזים של רמ"י בכל רחבי הארץ

דירה להשכיר כרמי גת | צילום: אסף פרץ

החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל הודיעו היום על השלמת שיווק של פרויקט בשכונת "כרמי גת" בקריית גת. קבוצת HIGH GROUP חי נחמיאס מגורים והשקעות זכתה במכרז ותשלם על הקרקע כ- 142 מלש"ח (כולל עלויות פיתוח). הפרויקט יכלול 246 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, כאשר רבע מהדירות הן במחיר מופחת לזכאים (בהגרלה). גודל המתחם אותו תקים החברה הזוכה הינו כ- 17,260 מ"ר. 

המתחם אותו תקים החברה הזוכה הוא חלק משכונה חדשה איכותית וייחודית הכוללת כ- 7,500 יח"ד, מהן למעלה מ-3,000 יח"ד כבר מאוכלסות. השכונה נבנתה כעיר חכמה ומשלבת מוסדות חינוך וציבור רבים ומאופיינת באוכלוסיה צעירה ומגוונת. 

ירושלים: בונים לצעירים

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אישרה להפקדה בוועדה המחוזית את התכנית להקמת מתחם המגורים "כרמית", שימוקם במורדות שכונת קריית יובל.

בעיריית ירושלים מציינים כי הקמת המתחם יגדיל משמעותית את היצע הדיור באיזור, ימשוך אליו זוגות צעירים, משפחות ואוכלוסייה שעובדת באיזור (כמו בית החולים הדסה), יכלול שטח גדול יותר מהתכנון המקורי עבור שטח ציבורי פתוח (שצ"פ), וכל זאת, תוך שמירה מקסימלית על ערכי הנוף והסביבה.

התכנית אושרה ומוגשת על שטחים המיועדים בחלקם עבור מוסד בכל השטח המזרחי, בעוד שהחלק המערבי מיועד לטובת קרקע חקלאית. התכנית גם סומנה בתכנית המתאר החדשה בשנת 2009 כאזור מגורים עירוני.

התכנית מוגשת על שטח פרטי המשתרע על פני כ-95 דונם. התכנית המקורית שעמדה בתנאי סף הציעה 1400 יחידות דיור חדשות ובניה על שטח של כ-40 אחוז משטח התכנית, לצד הפרשה של 60 אחוז לצורכי ציבור.

לאחר ששמעה ארוכות את יזמי התכנית, האדריכל ונציגי המנהלים הקהילתיים, החליטה הוועדה להפקיד את התכנית תוך ביצוע שינויים.

מספר יחידות הדיור יצומצם ל- 1000, משום שמדובר על שטח חדש לבניה למגורים ולא פינוי בינוי. לכן, בהתאם להחלטות תכנית האב, המטרה העיקרית בתכנית חדשה בשטח שאינו מיועד למגורים, היא בראש ובראשונה לתת מענה ציבורי נרחב עבור השכונה מעבר לצורך ביחידות דיור לתכנית. לאור זאת, הוועדה החליטה לשנות את התכנית באופן שאחוז ההפרשות לצורכי ציבור (גנים, בתי ספר, כיכרות, שטח ציבורי פתוח וכו') יגדל ל- 80 אחוז משטח התכנית והיקף המגורים יהיה 20 אחוז בלבד.

הנוף של דובאי – בפ"ת

הועדה המקומית פתח תקווה המליצה להפקיד בוועדה המחוזית את תכנית פרויקט אימבר טאואר – מגדל בן 40 קומות שיתנשא לגובה של 176 מטרים ועתיד להשתרע על שטח של 52 דונם, שיכלול פארק ירוק לרווחת הציבור. הוא יכיל סך של 40,000 מ"ר להשכרה בנוסף לארבע קומות חניה תת-קרקעיות, וייועד לשכירות ארוכת טווח למגוון חברות היי-טק ובעלי מקצועות חופשיים.

אימבר טאוור, הדמיה

המגדל האייקוני אותו מקדמת זרוע הנכסים המניבים בקבוצת הרציג נדל"ן, תוכנן ועוצב ע"י בלנדר אדריכלות ובינוי ערים. אימבר טאוור יוקם במערב פתח-תקווה כחלק מהפארקטק – אזור התעשייה של קריית אריה. בקבוצה מעריכים כי הקמת המגדל תחל בעוד כשנה וחצי, לאחר קבלת ההיתר, וכי עלויות ההקמה צפויות להגיע לכ- 250 מיליון שקלים. צפי ההכנסות השנתיות משכירות יעמוד על 21 מיליון ₪.

מכרזים

1,000 יח"ד ברחובות

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] מרחב עסקי מרכז יחד עם משרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז פומבי מקוון לרכישת זכויות חכירה לבניית 1,000 יח"ד בבנייה רוויה בשכונת קרית משה, רחובות.  המכרז הוא חלק מתוכנית תמל/1086 להתחדשות עירונית בשכונת קרית משה ברחובות השוכנת בדרום מערב רחובות, בין כביש 411 ממערב, דרך הים מצפון ודרך ששת הימים ממזרח ומתפרשת על שטח של כ-1,533.687 דונם. במרכז התוכנית צירים ראשיים המתחברים למוקדי העיר תוך ריכוז הבנייה הגבוהה למגורים ומסחר סביבם ליצירת עירוניות, חיי רחוב וקהילה. עוד בתוכנית בנייה צמודת קרקע, בנייה מרקמית ובנייה גבוהה עם שימושים מעורבים לצד מוסדות ציבור, מסחר, משרדים, תעשיה, מלאכה, דרכים ושטחים פתוחים. 

במסגרת המכרז ישווקו מגרשים המיועדים לבנייה רוויה למגורים. במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל את ציבור היזמים להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה לתקופה של 98 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים בגין השטחים שפרטיהם יפורסמו בחוברת המכרז. המכרז מיועד ליזמים/ קבלנים/ חברות בלבד אשר רוכשים זכויות בקרקע לבניית 1,000 יחידות דיור.

חוברת המכרז תפורסם באתר האינטרנט של רמ"י בשבועות הקרובים.

490 יח"ד בלוד

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז לבניית 490 יח"ד  ב-2 מתחמים בלוד. המכרז הוא חלק מתוכנית תמל/1087 הרובע המערבי בלוד הכולל כ-11,000 יח"ד לצד מבני ציבור, מסחר, תעסוקה, מרכז תחבורה ושטחים ציבוריים פתוחים, ואשר המתפרשת על שטח של כ-3,781.303 דונם. 

במסגרת המכרז ישווקו 2 מתחמים המיועדים לבנייה רוויה למגורים ומסחר. במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל את ציבור היזמים להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה לתקופה של 98 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים בגין השטחים שפרטיהם יפורסמו בחוברת המכרז. המכרז מיועד ליזמים/ קבלנים/ חברות בלבד אשר רוכשים זכויות בקרקע לבניית 490 יחידות דיור ומסחר.

חוברת המכרז תפורסם באתר האינטרנט של רמ"י בשבועות הקרובים.

150 יח"ד לדיור מוגן בבית שמש

רשות מקרקעי ישראל מרחב עסקי ירושלים ומשרד הבינוי והשיכון מפרסמים מכרז לבניית 150 יח"ד לדיור מיוחד ברובע ד'2, בית שמש. המכרז הוא חלק מתוכנית 102-0066951 במרכזה שכונת מגורים בת כ-1,322 יח"ד ברמות צפיפות שונות ותמהיל מגוון ועוד 150 יח"ד לדיור מוגן עם שירותים נלווים לצד שטחי מסחר, משרדים ותעסוקה, מבני חינוך וציבור ושטחים ציבוריים פתוחים, המתפרשת של שטח של כ-466.252 דונם  ושוכנת מזרחית לכביש 38, מצפון לשכונה ד'1 ותל ירמות, מדרום לנחל ירמות והכניסה לעיר ומצפון מערב לשכונה ד'4.

במסגרת המכרז ישווק מתחם המיועד לדיור מיוחד – דיור מוגן. במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל את ציבור היזמים להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה לתקופה של 98 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים בגין השטח שפרטיו יפורסמו בחוברת המכרז. המכרז מיועד ליזמים/ קבלנים/ חברות בלבד אשר רוכשים זכויות בקרקע לבניית 150 יחידות דיור.

חוברת המכרז תפורסם באתר האינטרנט של רמ"י בשבועות הקרובים.

כתיבת תגובה