דירוג האשראי עלה. ארגנטינה כבר לא "חדלת פירעון סלקטיבי"

ניסיונותיו של נשיא ארגנטינה לתקן את תדמיתה של המדינה בשוקי העולם נושא פרי. המדינה הדרום אמריקאית שילמה בסוף השבוע מיליארדים עבור ריביות על אגרות חוב שהוגדרו חדלות פירעון לפני שנתיים

כבר לא חדלת פירעון. ארגנטינה. צילום: Anibal Trejo, שאטרסטוק

ארגנטינה שילמה בסוף השבוע האחרון ריביות בסך 2.7 מיליארד דולר עבור אגרות חוב שהוגדרו חדלות פירעון לפני כשנתיים. צעד זה הביא את סוכנות הדירוג 'סטנדרט אנד פור'ס' להעלות את דירוג האשראי של המדינה הדרום אמריקאית ל-B מינוס. לאחר שקודם לכן הוגדרה כמדינה בעלת חדלות פירעון סלקטיבית.

במקביל הודיעה הסוכנות כי תחזית הדירוג של המדינה יציב. סטנדרט דירגה את אגרות החוב שהנפיקה ארגנטינה בשנה שעברה (2015) בדירוג B מינוס. בתוך כך נודע כי ארגנטינה הצליחה לסיים סכסוך משפטי ארוך עם נושיה. סכסוך שנמשך עשר שנים. בין היתר כחלק ממדיניותו של הנשיא הנוכחי לשפר את תדמיתה ומצבה הכלכלי של המדינה בעולם.

בין שאר הצעדים שנקט הנשיא מאוּריציוּ מאקרי, ניתן למנות את הסרת רוב עמלות הייצוא ובעיקר את ביטול תקרת שער החליפין שאפשר ניידות גדולה יותר של המטבע המקומי. בהודעה של סטנדרט נכתב כי "התחזית היציבה של הדירוג מאזנת את ציפיותינו לשיפור במדיניות הכלכלית, ולייצוב הדרגתי של כלכלת המדינה לנוכח האתגרים הפוליטיים איתם אמור להתמודד הממשל החדש".

כתיבת תגובה