דרישה מלפ"מ: הפסיקו לרכוש מדיה לפרסום ב'הארץ'

'הארץ' פרסם מודעת דרושים בה צויין כי אחד התנאים לקבלה לעבודה היא פעילות ב'סופי שבוע' כאשר המשמעות היא עבודה בשבת | ח"כ אברהם בצלאל דורש מלפ"מ, המחלקת את תקציבי הפרסום הממשלתיים להפסיק לפרסם ב'הארץ' בשל הפרה לכאורה של החוק והדרת שומרי השבת מקבלה לעבודה

ח"כ אברהם בצלאל | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שומרי שבת לא יוכלו לעבוד ב'הארץ', ואולי 'לפ"מ', לשכת הפרסום הממשלתית, המחלקת את העוגה התקציבית של פרסומי משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות למדיות השונות, לא תעביר לה יותר פרסום. למעשה מדובר בדרישה שאין לה סיכוי להתקבל באווירה העויינת השוררת בישראל כלפי כל דבר שריח דת נודף ממנו, אבל ח"כ אברהם בצלאל, שנבחר רק לפני תקופה קצרה יחסית לכהונתו הראשונה בכנסת, מציג דרישה מלפ"מ להפסיק לפרסם ב'הארץ'.

הסיבה לכך היא שב'הארץ' ציינו במודעת דרושים שפורסמה בפייסבוק את אחד התנאים לעבודה – "העבודה במשמרות בתל אביב, כולל סופי שבוע". המשמעות – ברורה.

בתגובה, כאמור, ח"כ אברהם בצלאל, המכהן גם כיושב ראש השדולה למען השבת, דרש מלשכת הפרסום הממשלתית להפסיק את הזרמת תקציבי הפרסום לעיתון ולאתר 'הארץ' בשל הפרת חוק לכאורה והדרת שומרי שבת מקבלה לעבודה.

ח"כ בצלאל מפנה במכתבו לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה סעיף 2 א, הקובע כי "לא יפלה מעסיק בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת מינם, נטייתם המינית, מעמדם האישי, גילם, גזעם, דתם, לאומיותם, ארץ מוצאם, מקום מגוריהם, השקפתם" ועוד.

בנוסף ציין בצלאל את לשון חוק שעות עבודה ומנוחה סעיפים 9 ג וכן סעיף 9 ד אשר קובעים מפורשות: "לא יסרב הזקוק לעובד לקבל אדם לעבודה בשל כך בלבד שהוא הודיע עם קבלתו לעבודה שאינו מסכים לעבוד בימי המנוחה השבועית, ולא ידרוש ממנו לתת התחייבות לעבוד בימי המנוחה השבועית כתנאי לקבלתו לעבודה".

במכתבו טוען בצלאל כי "מלבד שמצער ומאכזב שגוף תקשורת כה גדול ומרכזי בישראל בוחר הן לצפצף על החוק והן להדיר ולפגוע בציבור כה גדול, לא ייתכן שמדינת ישראל תתן יד לכך כספית".

לדברי ח"כ אברהם בצלאל, לפ"מ מפרסמת במאות אלפי שקלים מדי שנה באתר 'הארץ', "למדינת ישראל אסור בשום פנים ואופן לתת יד להדרת שומרי שבת מקבלה לעבודה. ולכן אני דורש להפסיק לפרסם באתר הארץ עד שהם יתחייבו להפסיק להדיר שומרי שבת מקבלה לעבודה ולהפסיק לפרסם תנאי זה במודעות הדרושים".

לסיום קרא בצלאל לכל מי שחש נפגע מאי קבלה לעבודה עקב שמירת השבת – לקבל סיוע בלשכתו.

שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו מסר: "אני מברך על פנייתו של ידידי ח"כ בצלאל. לא ייתכן שמדינת ישראל שנת 2023 אנשים יתקשו למצוא עבודה רק בגלל שרצונם לשמור שבת ולנוח עם המשפחה". לפי 'בצלמו', זאת היא הפעם השלישית בשנה האחרונה שבה 'הארץ' מפרסם מודעות דרושים שבהן החובה לעבוד בסופי שבוע. זהו לדברי ח"כ בצלאל, "תנאי אשר מדיר את כלל הציבור הדתי והמסורתי שומרי שבת".

תגובה אחת ל: "דרישה מלפ"מ: הפסיקו לרכוש מדיה לפרסום ב'הארץ'"

  1. בלי קשר לזה.

    האם בכל עיתון קיקיוני לפ"ם מפרסמים?!

    כמה קוראים כבר נשארו לשוקן?

    הוא מפיץ עיתון הפסדי ומממן אותו מכיס המשקיעים האידאולוגים

    אז למה המדינה משתתפת בפיאסקו הזה?!

כתיבת תגובה