האדמו"ר זעק: "אל תפריעו לשכנים שלכם לבנות תוספת בנייה"

"מי שיודע, יודע: בתי הדין הרבניים – לא בתי המשפט – נמצאים בתפוסה מלאה, בעודף לעוד שנה וחצי, הכל מדיני תורה על עניינים של הוצאות מרפסת וכיוצא בזה". "חרב איש ברעהו, כפשוטו" – הזעקה הגדולה

האדמו"ר מטלנא

שיחה נוקבת נשא בשבוע האחרון כ"ק אדמו"ר מטאלנא שליט"א על הצורך לפרגן לשכנים שרוצים לבנות ולהתרחב, ולא להתעמת בבתי הדין על כל מטר שהשכן בונה, ולהיגרר למאבקים קשים ומסוכנים.

בדבריו הביא האדמו"ר את דברי חז"ל "כשחלה רבי אליעזר, נכנסו תלמידיו לבקרו. אמרו לו: רבינו, למדנו אורחות חיים ונזכה בהן לחיי העולם הבא. אמר להם: היזהרו בכבוד חבריכם".

"אני מדבר על כל מחנה בתוך הציבור שלו", זעק האדמו"ר שדבריו פורסמו ב'חדש בית שמש', "האם אנחנו מקיימים את מה שנאמר 'היזהרו בכבוד חבריכם'? מתפללים באותו בית כנסת, באותה שכונה, ואתם יודעים מה עולה בגורלו של יהודי שעולה בדעתו להוציא מרפסת בבנין חרדי? אם מישהו מכם הוציא פעם מרפסת, יכול להיות שהוא לא כאן היום, כי חייו אינם חיים".

"מי שיודע, יודע: בתי הדין הרבניים – לא בתי המשפט – נמצאים בתפוסה מלאה, בעודף לעוד שנה וחצי, הכל מדיני תורה על עניינים של הוצאות מרפסת וכיוצא בזה. ואיפה, באיזה אזור? בית הדין בירושלים לא דן אף פעם בסכסוך בין אנשים שגרים בדימונה או בעפולה. את מי הם דנים? את תושבי ירושלים ותושבי בני ברק. בתי הדין בבני ברק ובירושלים דנים בתושבי העיר. 120 אחוז מהדיונים הם על הנושאים הללו של תוספות בנייה".

"חרב איש ברעהו, כפשוטו, אם אחד מצליח להוציא אישור לבנות עוד חדר, זה לא בגלל שיש לו 16 נפשות בבית ואין לו איפה להשכיב ילדים, אלא כי התשובה של השכן: אם תחתום לי שאני יוכל לבנות אחד על הגג ואחד במקלט, ותוותר על החלק שלך, יש על מה לדבר".

"פתאום החרדים, כולל אברכים השקועים בהוויות אביי ורבא, מבינים בכיווני אוויר, מבינים במסי בניין, בעלויות, במכירות. מנין?".

זעקתו של האדמו"ר מטאלנא שליט"א היא "הזהרו בכבוד חבריכם", לא מדובר באנשים זרים, בחברים שלכם, בשכנים שלכם, באלו שמתפללים אתכם באותו בית מדרש, לשמוח בהצלחת השני, ולא להתעמת אתו על כל מטר בניה".

4 תגובות ל: "האדמו"ר זעק: "אל תפריעו לשכנים שלכם לבנות תוספת בנייה""

  1. כבוד הרב שליט"א עם כל הכאב בדבר, אני מכיר את הסיפורים האלה דוקא מהצד השני, דהיינו שכנים טובים שנתנו לשכן לבנות והשכן ניצל את טוב ליבם וחסם להם לגמרי את האויר וחרג הרבה מהנורמה ,
    כך שצרות עין אסור שיהיה משתי הכוונים, כבוד הרב.

  2. אצלינו חתמנו לבני קומה 4 לבנות עוד יחידה על הגג והנה שוד ושבר כל אחד בנה שני יחידות (על השטח המשותף כמובן)ועכשיו לך תחכה למעלית שיורדת ועולה לקומה רביעית לעתים אני מחכה 7 דקות על השעון מה שלפני כן לקח דקה או חצי דקה . ואם לא הייתי מסכים אז היה מוציא אותי רשע?!

  3. וגם תפס את כל החדר עגלות ואת המעלית בשל הוספת יחידות דיור

  4. דברי הרבי חשובים מאוד, אך בד בבד אולי הגיע הזמן עם כל ההרחבות האלה המכערים את הבניינים במגזר החרדי יפסקו וכל אדם הרוצה דירה גדולה יותר ימכור את דירתו וירכוש דירה גדולה יותר.

כתיבת תגובה