האוצר מציג: כלי חדש לחיסכון

שר האוצר הניח בפני שרי הממשלה תזכיר חוק לפיו תתווסף "קופת גמל להשקעה" למוצרי החיסכון הקיימים. הממונה על שוק ההון, ביטוח ופנסיה באוצר: "צעד נוסף לעודד תחרות בשוק החיסכון"

יונתן זינדל - פלאש90

בעבר שימשו קופות הגמל כמכשירי השקעה בדומה לתכניות ופוליסות חיסכון. במשך השנים שינתה הממשלה את ייעודן של קופות הגמל והן הפכו מכשירי השקעה פנסיוניים. דהיינו, את הכספים שנצברו בהם ניתן היה למשוך רק לאחר גיל הפרישה.

בימים אלה הגיש שר האוצר לעמיתיו בממשלה, תזכיר חוק שגובש באוצר, שיאפשר לחוסכים בקופות הגמל, לקבל פטור ממס רווחי הון בעת קבלת הכספים כקצבה והחידוש הגדול יותר הוא שניתן יהיה למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל בצורה הונית. כלומר, החוסך יקבל במשיכה חד-פעמית את כל כספי החיסכון שצבר.

למעשה, בכך מתכוון האוצר להפוך את קופת הגמל למוצר השקעה ואלטרנטיבה ליתר מוצרי החיסכון הקיימים כיום בשוק, כקרנות נאמנות, פיקדונות בבנקים, פוליסות חיסכון ועוד. באוצר מכנים זאת "קופת גמל להשקעה" והיא מחזירה למעשה את קופות הגמל לתגמולים שהיו נפוצות בעבר.

באוצר אומרים כי "השקת קופת הגמל החדשה תגדיל את מסלולי החיסכון האפשריים עבור ציבור החוסכים. בשל החשיבות בעידוד חסכון לטווח ארוך ולמטרות קצבה, קופת הגמל מאפשרת שני אפיקים למשיכת כספי החיסכון: הוני וקצבתי".

סגן שר האוצר, חה"כ יצחק כהן (שס) אמר: "כפי שהצהרנו, אנו מקדמים מכשירי חיסכון לטווח הבינוני על מנת לאפשר למעוניינים בכך לחסוך במגוון ערוצי חיסכון תוך שמירה על גמישות במועד המשיכה ועל מנת לקדם את התחרות על החיסכון".

הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, אמרה כי "קופת גמל להשקעה היא צעד נוסף לעודד תחרות בשוק החיסכון. ניצול הטבות המס בקופת גמל להשקעה צפוי להגדיל את הכנסתם של חוסכים בגיל הפרישה".

כתיבת תגובה