האם יש לכחלון אקורד פרישה מעודד?

על פי הלמ"ס: לראשונה השנה יש ירידה במחירי הדירות • במדד המחירים לצרכן שאינו כולל את מחירי הדירות, יש דווקא עליה • ענף התיירות ניצל את הביקוש הגבוה בחופש הגדול לעליה עצומה של מעל ל-15%

שר האוצר משה כחלון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שה'טיקט' עליו רץ שר האוצר בעבר, להוזלת מחירי הדיור, לא העלה תוצאות חיוביות עד כה. הערב, לצד שמועות על פרישתו מהחיים הפוליטיים הצפויה לאחר הבחירות והכחשה גורפת מלשכתו, מתפרסמים נתונים ראשוניים המצביעים סוף כל סוף על ירידה מסוימת במחירי הדירות.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת הערב את הנתונים הדו חודשיים של מחירי הדירות, מהם עולה כי לאחר עליה עקבית מתחילת השנה, לראשונה ישנה ירידה של 0.3% במחירים.

בהשוואת מדד מחירי הדירות בחודשים יוני-יולי 19, לחודשים המקבילים אשתקד, יש אמנם עדיין עליה מסוימת, אולם זה נובע בעיקר מהעליות המשמעותיות מתחילת השנה.

הפעילות הממשלתית עליה עמל שר האוצר להוזלת מחירי הדיור, ניכרת היטב בדו"ח הלמ"ס, גם בבדיקת אחוז המעורבות הממשלתית במחירים, שם עולה כי ב-35.5% מהדירות שנמכרו בחדשים אלו, הייתה מעורבות וסבסוד ממשלתי.

מדד מחירי הדירות, אינו כלול במדד המחירים לצרכן, שגם הוא מתפרסם הערב, אולם בו ישנה דווקא עליה של 0.2 אחוזים, לאחר ירידה בחודשיים הקודמים.

עליה משמעותית ביותר של 4.2 אחוזים, נמדדה בחודש אוגוסט במחירי הפירות והירקות. העליה הגבוהה ביותר, בסך של 15.9 אחוזים, נמדדה בענף ההארחה, הנופש והטיולים. מסתבר שהביקוש הגבוה לשירותים אלו בימי החופש הגדול, מאפשר את העלאת המחירים בענף. לעומת זאת, במדד מחירי הטיסות לחו"ל ובארץ, יש דווקא ירידה של 1.2 אחוזים.

תגובה אחת ל: "האם יש לכחלון אקורד פרישה מעודד?"

  1. בירושליים גם ירד מדד הדיור?

כתיבת תגובה