האם קרן הגשמה אינה עומדת בהבטחותיה למשקיעים?

מי מחפש את קרן הגשמה? מתחקיר שפורסם אתמול בערוץ 2 עולים ממצאים מטרידים בנוגע לתשואות שהמשקיעים מקבלים, אם בכלל • 'הגשמה': עד כה אף משקיע לא הפסיד את כספו או את חלקו

אבי כץ. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

האם 'קרן הגשמה' של היזם אבי כץ מאכזבת את המשקיעים ולא עומדת בהבטחות שלה? כך לפחות ניתן היה להסיק מתחקיר שפרסמה אתמול עמליה דואק בערוץ 2. בהקלטות שהובאו בערוץ נראה כיצד כץ אומר בכנס משקיעים: "מתברר שאפשר לעשות 20-30-40 אחוז בשנה"

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

ד"ר עופר בשרי שהשתכנע והשקיע בשלושה פרויקטים של הגשמה, התראיין לערוץ 2 ואמר: "ישבתי במשרדים אצלם והפגישה הייתה מלאת חיוכים והסברים, הסבירו שם שזו השקעה פנטסטית". על סמך הצפי לתשואות הגבוהות, הוא השקיע בסך הכול 402 אלף שקלים. שתי ההשקעות הסתיימו ברווח נמוך מהצפוי. "זה כסף שחסכתי לפנסיה. הפנסיה שלי מאוד קטנה והכספים האלה חיוניים".

מעדויות שהגיעו לערוץ 2 עולה שגם בפרויקטים נוספים של קרן הגשמה של אבי כץ אין כל קשר בין הצפי לתשואה החלומית לבין מה שקבלים בפועל. "הקושי הוא שההשקעות מתוארות במסמכים של מאות עמודים", הסבירה ד"ר לאה פסרמן יוזפוב, מומחית לדיני תאגידים וניירות ערך. "הציבור הרחב לא קורא את המסמכים האלה בכלל ולכן אנשים נוטים לראות את הדברים האטרקטיביים כמו אחוזי תשואה מאוד גבוהים".

לפי הפרסום, כבר לפני כשנה דרשה הרשות לניירות ערך מהקרן להוריד פרסומים באתר האינטרנט שלה המבטיחים תשואות דו ספרתיות. אין בהתנהלות הקרן עבירה על החוק. הבעיה היא הניסיון לכוון לקהל משקיעים רחב ולא מנוסה, שלא מבדין בין הבטחה לצפי, וכשאומרים לו 21 אחוזי תשואה הוא חושב שזו השקעה מצוינת ולא תמיד מבין את הסיכונים.

מקרן הגשמה נמסר בתגובה: "לפי התשקיף, עד לסוף מרס הוחזרו למשקיעים מעל 700 מיליון שקלים, בלמעלה מ-75 השקעות בתשואה ממוצעת של 14% לשנה נטו למשקיע, כאשר הממוצע כולל ארבע השקעות בהן הוחזרה הקרן בלבד ללא תשואה. עד היום לא הייתה אף השקעה בה משקיע הפסיד את כספו או חלקו – למרות שאין הבטחה שמקרה כזה לא יקרה בעתיד. התשואה הסופית למשקיע מושפעת מגורמים שונים. נדגיש שפרויקטים אחרים הניבו תשואה גבוהה יותר מהמצופה".

כתיבת תגובה