האפליקציה שתלווה נהגים צעירים חדשים ואולי תציל חיים

עמותת 'אור ירוק' וחברת 'איתוראן' פיתחו אפליקציה חדשה שמאפשרת לנהל ולשפר את תהליך הליווי של נהגים חדשים. המטרה: להפיג את המתח ולתרום לליווי אפקטיבי ונכון יותר

אפליקציית הנהגים הצעירים. צילומי מסך

לפני ארבע שנים נכנס לתוקף רישיון הנהיגה המדורג לנהגים צעירים, הקובע כי ניתן יהיה לגשת לטסט בגיל 16 ותשעה חודשים. לאחר קבלת רישיון הנהיגה יהיה חייב הנהג הצעיר בתקופת ליווי. הליך צבירת הניסיון יעמוד על חמישים שעות לפחות: עשרים שעות נהיגה בדרך עירונית, חמש-עשרה שעות בדרך שאינה עירונית וחמש-עשרה שעות נהיגה בלילה. צבירת הניסיון בשעות הלילה תתבצע בין השעות 21:00 עד 06:00 בבוקר שלמחרת. תקופת צבירת הניסיון תתחלק לשניים: בשלושת החודשים הראשונים יתבצע התהליך ביום ובלילה, ובשלושת החודשים האחרונים רק בלילה.

כדי לעמוד בתקנות של תקופת הליווי, פותחה אפליקציה ייחודית הנושאת את השם 'אור ירוק' ומעניקה להורה או למלווה אפשרות נוחה לרכז את שעות הליווי באופן נוח ופשוט בכל נסיעה וגם באופן מצטבר: לאחר כל נסיעה רושמים את זמן הנסיעה ואופי הנסיעה, האם הליווי התבצע בדרך עירונית או בינעירונית, ביום או בשעות החשיכה, בכביש רטוב וכו'. הנתונים נשמרים לכל אורך שעות הליווי ומאפשרים למלווה להבין באילו שעות או סוגי כבישים עדיין לא נסע הנהג הצעיר.

יישום נוסף וחשוב נותן למלווה אפשרות לתת משוב (חיובי או שלילי) לנהג הצעיר תוך כדי נסיעה. המשוב נשמר לכל אורך תקופת הליווי ומאפשר מתן משוב. האפליקציה מבוססת מיקום (GPS) ומאפשרת למלווה לסמן על מפת הנסיעה נקודה המאפשרת לכתוב הערה שלילית או טיפ חיובי.

בגמר הנסיעה ניתן לסכם את כל ההערות על גבי מפת הנסיעה ויחדיו לנתח את אופן הנהיגה, הטעויות והדגשים החיוביים. כל מפת נסיעה נשמרת וניתן לראות לאורך זמן איך הנהג הצעיר למד מהטעויות, צמצם את ההערות השליליות והגדיל את הטיפים החיוביים.

האפליקציה החדשה פותחה על רקע עליה חדה במספר הנהגים הצעירים (17-24) בתאונות דרכים. על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2017 נהרגו 21 נהגים צעירים בתאונות דרכים, לעומת 15 שנהרגו בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של 40 אחוזים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' אמר: "שיתוף הפעולה בין עמותת אור ירוק לאיתוראן מראה שבכוחות משותפים ורצון להציל חיים, אפשר לפתח כלים טכנולוגיים שיכולים לצמצם את מעורבותם הגבוהה של נהגים צעירים בתאונות דרכים. תהליך הליווי של נהג צעיר הוא תקופה קריטית וחשובה בהתפתחות שלו כנהג. לעיתים תהליך הליווי לא קל בהתמודדות בין אדם מבוגר לבחור צעיר עם בטחון רב אך ללא ניסיון. האפליקציה תאפשר להפיג את המתח ותתרום לליווי אפקטיבי ונכון יותר". ניר שירצקי, מנכ"ל איתוראן : "איתוראן גאה לשתף פעולה עם אור ירוק למען הבטיחות של הילדים של כולנו".

תגובה אחת ל: "האפליקציה שתלווה נהגים צעירים חדשים ואולי תציל חיים"

  1. שלום

        האם אתה צריך הלוואה דחופה כדי לפתור את הצרכים הפיננסיים שלך? אנו מציעים הלוואות החל 2,000.00 עד 50,000,000.00, אנחנו אמין, חזק, מהיר ודינמי, ללא בדיקת אשראי ומציע 100% ערבות הלוואות זרות במהלך תקופת ההעברה.

        אנחנו גם הוציא הלוואה כל מטבע עם ריבית של 2% עבור כל ההלוואות.אם אתה מעוניין, לחזור אלינו באמצעות דוא"ל זה.

    נא לחזור אלינו, אם מעוניינים,

    בברכה

    2% ההצעה זמין ההלוואה…

כתיבת תגובה