האצלת סמכויות • כחלון יעביר לכהן סמכויות ממשרדו

הממשלה תאשר היום העברת סמכויותיו של שר האוצר בענייני הגז הטבעי וחברת התקשורת הוט לידיו של שר הכלכלה. על הפרק, תקציב בסך מאה מיליון שקל לפיתוח מאגרי תנין וכריש הקטנים

כחלון וכהן. צילום: הדס פרוש | פלאש 90

ישיבת הממשלה היום (א) תהיה מעניינת למדי. בישיבה שמתקיימת בשעה זו, אמורה הממשלה לאשר את העברתם של תחומי אחריות רבים משר האוצר לשר הכלכלה. לכאורה רוטינה פשוטה, אך עניין שעורר רעש תקשורתי רב וביקורת ציבורית נוקבת, בעיקר בוועדות הכנסת השונות.

בין התחומים שיעברו לסמכותו של שר הכלכלה (גם הוא ממפלגתו של כחלון – כולנו), הגז הטבעי וחברת התקשורת הוט. השר כחלון מצוי בניגוד עניינים בשני המקרים הללו ואף הודיע בעבר כי לא יעסוק בהם בתפקידו כשר האוצר, שכן במקרה של הוט, אחותו נושאת בתפקיד בכיר בהנהלת החברה ובמקרה של הגז הטבעי, ידידותו עם קובי מימון, עשויה להכניס אותו לבעיה של ניגוד עניינים.

שר הכלכלה, אלי כהן, יידרש להתמודד עם לא מעט עניינים מנהליים כבר בתקופה הקרובה. הראשון שבהם, כך נראה הוא תקציב סיוע מאסיבי שמתכנן משרד האנרגיה והמים להעביר למאגרי הגז תנין וכריש. מאגרים אלה הנמצאים בבעלותה של אנרגי'אן היוונית עומדים בתחרות מול מאגרי הענק לווייתן ותמר. משרד האנרגיה מבקש להעניק להם מאה מיליון שקל כדי שיכולו לפתח תשתית הפקה והובלה לחופי הארץ.

כתיבת תגובה