הבורסה בירידות שערים: "לשלב מניות עם צמודים בתיק"

להערכת מומחי הראל, הריבית תישאר נמוכה עוד הרבה זמן: הריבית הנמוכה ומצב המשק בישראל ימשיכו לתמוך בחשיפה מנייתית • ומה קורה בתיק המניות עצמו: זה הזמן לבדוק אם יש בתיק מניות טכנולוגיה בישראל, אחד הסקטורים הגדולים בת"א 125 • אג"ח: האינפלציה בישראל בדרך למעלה

בורסה אדומה | אילוסטרציה: Thomas Paj, שאטרסטוק

אחרי עליות בשלושת השבועות האחרונים ושבירת שיאים במדדי המניות בארה"ב, השבוע האחרון הסתיים בירידות חדות על רקע הדאגה מהתפרצות חוזרת של הקורונה והחשש כי ההתאוששות הכלכלית תהיה איטית מהתחזיות.  ביום רביעי התכנסו לראשונה מאז אפריל ראשי הפד והם אמנם הביעו המשך תמיכה ברכישות אג"ח ממשלתי וקונצרני, אך הביעו חשש מ"סיכונים משמעותיים" לכלכלה בטווח הבינוני, כך שהמסר האופטימי על ההתאוששות איטית נעלם בין השורות.

"בשוק הישראלי", מציינים מומחי 'הראל' בסקירתם השבועית, "ראינו בשבוע החולף (כמו גם מתחילת השנה) שונות גדולה בביצועי מדדי המניות, כשמדד ת"א טכנולוגיה הפך לאחד הסקטורים הגדולים ביותר במדד ת"א 125 עם משקל של מעל 20%, מניות הנדל"ן המשיכו גם בשבוע החולף לבלוט לרעה ואילו הירידות במניות הבנקים נבלמו. אתמול (א) הצטרפה חברה חדשה לבורסת תל אביב תחת הסימול וילפ – חברת וילי פוד אינטרנשיונל המתמחה בפיתוח, ייבוא ושיווק של מוצרי מזון, שנסחרה עד היום רק בנאסד"ק, החברה ביצעה רישום דואלי ותתחיל להיסחר גם בבורסה המקומית.

"להערכתנו, מצב המשק יציב ותנאי הרקע תומכים בהשקעה בבורסה המקומית. מדד ת"א טכנולוגיה, שפחות מושפע מהשלכות הסגר ימשיך ויוביל את המשק המקומי. להערכתנו הריבית הנמוכה ומצב המשק בישראל ימשיכו לתמוך בחשיפה מנייתית.

"על רקע המגמות המרכזיות שיצרה הקורונה – המעבר לעבודה ולמידה מרחוק, השימוש הגובר במחשוב ענן, בשיחות וידאו, בסייבר, בציוד רפואי מתקדם, שירותי IT  ועוד, נראה כי בתקופה הקרובה ייהנו סקטורים אלה מהמשך צמיחה מרשימה.  להערכתנו, מגמות אלה ימשיכו להוביל את השווקים בתקופה הקרובה, במיוחד כל עוד איום הקורונה לא הוסר ומתרבים החששות מגל שני. להערכתנו הסבירות לצעדי סגר אגרסיביים נמוכה. להערכתנו יש יתרון להתמקד באפיק המנייתי באותם סקטורים שבצמיחה".

אג"ח: האינפלציה בישראל בדרך למעלה

לדברי המומחים בהמשך הסקירה, "בשבועות האחרונים נרשמה עלייה משמעותית בציפיות לאינפלציה הנגזרות משוק ההון בטווח הבינוני והארוך. היום (שני) יפורסם מדד המחירים לצרכן למאי, כשהציפיות לאינפלציה בישראל המשיכו לעלות גם בשבוע האחרון בתמיכת העלייה המקבילה בציפיות בעולם. הצפי שלנו למדד הוא לעליה של 0.1%+ במאי ובכך האינפלציה המצטברת ל 12 החודשים הקרובים תהיה כ 0.7%+.

"ביצועי היתר של הצמודים נובעים מחמישה גורמים מרכזיים , בהם (1) הזינוק במחירי הנפט בחודש האחרון

"(2) הדפסת הכסף המאסיבית של הבנקים המרכזיים (בעיקר בארה"ב, שבה רכש עד עתה הפד 1.5 טריליון דולר באג"ח ממשלתיות, ובאפשרותו לבצע רכישות נוספות של אג"ח קונצרניות)

"(3) עלייה צפויה בקצב מיזוגים ורכישות, לצד פשיטות הרג, שיובילו בהדרגה לתחרות נמוכה יותר (מוביל לעליית מחירים)

"(4) פחות גלובליזציה, יותר אינפלציה, על רקע המאבק לייצר ציוד רפואי בכל מדינה והניסיונות להקטין תלות בייצור מוצרים לתקופות משבר מחוץ לגבולות המדינה

"(5) מימון גירעונות הממשלות יתמכו בצעדים יוצרי אינפלציה.

"אף שנראה כי יש סיבות רבות לעלייה באינפלציה, נראה כי לא נרגיש את הקפיצה הזו בטווח המידי של החודשים הקרובים, בשל המיתון במשק, אלא לאחר מכן. ואולם, שוק ההון ידוע כמי שרואה את הדברים מראש, ולכן גם אם לא יתממשו כל הסיכונים האלה, חשיפה מכובדת לאפיק הצמוד בתיק ההשקעות נראית כהחלטת השקעה מתאימה לתקופה זו.

"להערכתנו, לא מעט חברות וסקטורים קיבלו דחיפה חיובית ממשבר הקורונה, תהליכים שחשבנו שיגיעו בעתיד הרחוק יותר הוקדמו. התנודתיות הגדולה של נכסים שונים המשפיעים על תיק ההשקעות מחדדת את ההמלצה שלנו על פיזור אפיקי בתיק ההשקעות", חותמים המומחים של 'הראל' את סקירתם.

לצד החשיפה המתבקשת למניות בכל תיק השקעות, אנו דבקים גם בחשיבות האחזקה לאפיק הצמוד וחשיפה דולרית כממתנת תנודתיות של כלל תיק ההשקעות. באג"ח הדולרי נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר בשילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.

כתיבת תגובה